שאל את הרב

תפילה וילדים

חדשות כיפה הרב דוד לוי 17/01/24 10:52 ז בשבט התשפד

שאלה

בימים נוראים בעלי מעדיף להתפלל בתפילת הנץ אך ילדנו בני 11 ו 7 אינם מצליחים לקום איתו בבוקר וקרה שיצא בראש השנה כי בננו בן ה 11 ישב לבדו כל התפילה ובן ה 7 נשאר בבית עם בעלי ולא הגיע לתפילה כלל ( שמע את התקיעות מהגינה הסמוכה) , התאכזבתי מאוד כי הבטיח כי יסיים את התפילה יעשה קידוש בבית ויחזור אך נשאר בבית, מרגישה תמיד כי הוא צדיק לעצמו כלומר לא משתדל בחינוך הבנים ובמיוחד כי הבכור כבר לא מגיע לתפילות ויש חשש גדול לגבי שאר הבנים, מה הרב ממליץ לעשות ומהי הדרך הנכונה ?

יש לציין כי אנו נשואים מעל 20 שנה וב"ה הכל טוב אבל עניין החינוך תמיד עולה על הפרק בייחוד שרוב היום הוא אינו נמצא בבית,

רב תודות

תשובה

שלום לך,

אשרייך שאתם נשואים והכל טוב.

דבר דומה קורה בבתים נוספים וברור שזו אינה הדרך הנכונה. אבל החשוב מכל שתמשיכו ביחד באחדות גם אם אינכם מסכימים. אני בטוח שאת צודקת אלא שבזוגיות טובה לא נכון לחזור על בקשה או דבר יותר מדי פעמים בד"כ 3 בפרקי זמן שונים

חינוך הילד למצוות מוטל על האבא -

לילד בן 7 אין חובה לשמוע תקיעות שופר, וגם את יכולה לקחת אותו לבית הכנסת. בגיל זה מומלץ לא להיות בבית הכנסת יותר מ 20 דקות , שזה כושר ריכוז של ילד ממוצע בגיל הזה. שהות גדולה יותר עלולה להפוך את בית הכנסת ל משעמם/ בסיס לסוכריות/ שיחה או משחק עם חברים וכד'.

ילד בן 11-12 יכול ללכת לבדו, או לשבת ליד חבר או מכר. פעמים רבות הנער מתעורר לכך בזמן מאד קרוב לבר המצווה ולא לפני כן.

תחזקי את את הילד שישב לבדו - זה סימן מצוין שהוא לוקח אחריות על קיום המצוות והתפילה שלו.

את יכולה לתת לו משהו כשהוא חוזר או לפטור אותו מתורנות בבית תוך הדגשה שמי שישב בתפילה פטור ... וכד'.

גם לגבי 'צדקות הבעל' - הילד רואה שאבא מדקדק במצוות ומתפלל בהנץ החמה, הוא מקבל , בחינוך עקיף, יחס חיובי טוב ומכבד למצוות בכלל ולתפילה בפרט.

בהצלחה דוד לוי

098987548

כתבות נוספות