שאל את הרב

איך אפשר לחזק את הקשר עם אמא שלי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/07/23 19:42 טז בתמוז התשפג

שאלה

שלום,

לאחרונה אני מרגישה שאני זקוקה ליותר קשר עם אמא שלי..

אנחנו כן מדברות, אני לפעמים מתייעצת איתה, משתפת וכו'.

אבל עדיין מרגיש לי שזה לא מספיק לי, שהייתי שמחה ליותר קשר עם אמא שלי.

אשמח לשמוע מה אפשר לעשות? עצות?

תשובה

שלום יקרה!

איזה בת מהממת את, וואו.

בטוחה שאם אמא שלך הייתה קוראת את השאלה (או אפשר לומר "בקשה") שלך היא הייתה מתרגשת מאוד! תדמייני אותה רגע קוראת את זה, אני בטוחה שהיא הייתה מחייכת ושמחה.. :)

מערכת היחסים שלנו עם ההורים שלנו היא מערכת היחסים הכי משמעותית שתהיה לנו בחיים. אפילו יותר מהקשר הזוגי. ההורים שלנו הם אלה שחינכו אותנו בילדות, ליוו אותנו בשנות הבגרות שלנו, והם אלו שמלווים אותנו בכל תחנות החיים.. לכן חשוב מאוד להשקיע בקשר הזה ולהתאמץ עליו. ככל שתשקיעי בו יותר כך תרוויחי את אותם והם אותך.

כמו בכל קשר אחר משמעותי בחיים אנחנו חווים הרבה פעמים "תנודות". לפעמים קל לנו יותר לדבר ולתקשר ואנחנו מרגישים בטוחים ואהובים ולפעמים פחות.. לפעמים אפילו יש ריבים או ויכוחים שגם הם חלק מהעניין ומהמכלול של קשר משמעותי/ קרוב.

משאלתך אני שומעת ממך שכן יש לך קשר חיובי עם אמא שלך ואת מחפשת איך לשפר אותו ולעשות או ליותר טוב, אישי וקרוב. אז.. חדשות טובות! זה אפשרי לגמרי. ויש מה לעשות עם זה! (איזה מזל!)

1. הדבר הראשון שתוכלי לעשות זה לתקשר את זה מולה. עם הרבה כנות ואותנטיות. פשוט לומר לה את מה שאת מרגישה ורוצה שיהיה. נכון, צריך קצת אומץ, אבל שווה את זה לגמרי. חשוב שהשיחה תגיע ממקום חיובי. שתפתחי אותה במה שטוב לך בקשר, ומתוך זה למה שתרצי שיהיה יותר. יכול להיות שבהזדמנות הזו גם היא תשתף ממה שעולה בה לגבי הקשר שלכן.

2. תוכלי גם לנסות ליצור זמנים שהם ייחודיים רק לכן זמני איכות של אמא ובת. שיהיה נעוץ ביומן לפי התדירות שנעימה וטובה לכם. נאמר אחת לשבוע קפה ביום שישי, אחת לשבועיים.. תלוי בכן. תחשבי איזה דברים כייף לכן לעשות ביחד ? קניות ? בישולים? אולי תחביב משותף שתוכלו להשקיע בו ביחד. אולי לימוד של משהו שמעניין את שתיכן. חוויות משותפות מאוד מקרבות.

3. בכל קשר שאנחנו רוצים להרגיש בו קרבה צריך שתהיה בו גם הקרבה, לא במובן השלילי. בלי ויתור עצמי, פשוט להיות מוכנים לתת מעצמנו. כשאתה נותן -אתה אוהב יותר, דווקא מעצם הנתינה. חשבי מה את תוכלי לתת עבורה? אולי יותר להחמיא, לפרגן, לתת מילים טובות ומעצימות סתם ככה ביום יום כל הדברים האלה נותנים הרגשה טובה ויכולים מאוד לקרב ביניכן.

לסיכום: ראינו שהקשר עם ההורים שלנו הוא קשר חשוב ומשמעותי מאוד קודם כל עבור עצמנו.

כדי להישאר ביחסים של קרבה עם מישהו צריך להשקיע בקשר, להשקיע מהזמן, משאבים ומהאנרגיות שלנו, שאנחנו נותנים בלי כוונה לקבל בחזרה אנחנו בהכרח מרוויחים. חשוב גם לדבר ולתקשר את הצרכים שלנו, ולא לצפות שדברים ישתנו מעצמם.

מוזמנת לכתוב לנו עוד! בשאלה חדשה

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

תהילה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות