שאל את הרב

לא מתקבלת לאף מדרשה.. מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/06/23 17:14 י בתמוז התשפג

שאלה

אני מסיימת עוד שבוע שנתיים שירות לאומי.

התחלתי לחפש מדרשה ולצערי אף מדרשה לא מקבלת אותי , אפילו מדרשות שחברות שלי התקבלו .

אני רוצה ללמוד שנה תורה לשמה ולא מוצאת

תשובה

היי.

אלופה! שנתיים תרומה למדינה זה לא דבר קטן.. כל הכבוד לך!

בהחלט מאכזב שמדרשות לא מקבלות. אינני יודעת מה השיקולים של המדרשות, אך מה שברור שאין זה אומר דבר עליך ועל אישיותך. הרבה נשים גדולות ותשובות לא התקבלו למקומות מסויימים - ולבסוף עשו היסטוריה :) אז זה בהחלט מאכזב מאד לקבל 'לא', אבל תזכרי שזה לא אומר עליך כלום..לעיתים למדרשות יש שיקולים מסויימים של מקום או כל דבר אחר, וגם אם הם טועים (ויתכן מאד שהם טועים) - מציעה לך לא לבזבז את כוחות הנפש שלך על עיסוק במה שהיה, אלא להתקדם הלאה.

ועוד משהו, השנה יש פיצוץ לגמרי במדרשות, אז מאד הגיוני שפשוט אין להם מקום ולכן יש סינון גדול יותר..

הייתי מציעה לך לעשות כמה דברים:

1. אם מתאים לך ואת מרגישה בנוח, לשאול בצורה עניינית מה הסיבה שהם לא מקבלים - זה יוכל לעזור לך לכוון את עצמך ולדעת איזה סגנון של מדרשות לבדוק בהמשך.

2. לבדוק סגנון פתוח יותר של מדרשות. יש מדרשות שבהגדרה מקבלות את כולן, כמון מכון אורה או מדרשות שמכילות סגנונות שונים של בנות, כמו: מדרשת שובה, אורות עציון, שילת ועוד.

3. אל תתיאשי! באמת ב"ה הביקוש למדרשות עולה ולפעמים אין מקום. ב"ה יש בארץ כמון מדרשות, בטוחה שאם הרבה מאמץ סובלנות תמצאי את המדרשה מדוייקת ומתאימה לך. זה דורש לנשום אוויר ולהתחיל לחפש. יש אתר שנקרא "אתר המדרשות" - מוזמנת להעזר בו.

הרצון שלך הוא כל כך יפה וטהור, רצון ללמוד תורה לשמה. בטוחה שהקב"ה יראה את הרצון שלך ויכוון אותך למקום שהכי מתאים ומדוייק לך. את תעשי את ההשתדלות שלך, ותסמכי עליו שהוא מכוון מלמעלה..

מאוד מוזמנת להמשיך לשתף אותנו ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות