שאל את הרב

מדרשה, שידוכים, ובכלל: איך אדע לבחור נכון?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/05/23 23:59 יא באייר התשפג

שאלה

שלום. רציתי להתייעץ בנוגע לעתיד

אני באה מבית שהיה דתי וירדתי בדת. ואני ברוך ה׳ עליתי לפני כמה זמן החלטתי אחרי כיתה יב ללכת למדרשה ולעשות שידוכים

ואני מתחילה להרגיש שאני לא יודעת מה אני רוצה. פתאום אני כן מאמינה שבעז״ה אלך למדרשה, אבל אני מרגישה כרגע שאני לא יודעת מה אני רוצה מעצמי. היה לי ממש תכנון שלם לעתיד. לדוגמא: איפה תיהיה המדרשה מתי אצא לשידוכים מתי אלמד בין לבין

ואני מרגישה שאני לא יודעת מה אני רוצה מעצמי. אשמח לדעת איך לא להיות מבולבלת ולדעת מה אני רוצה

תשובה

שלום לך.

המצב שאת מתארת נשמע בהחלט מבלבל. מצד אחד, נראה שאת יודעת מה את רוצה ומה הכיוון הכללי שלך בחיים, ומצד שני – המציאות עצמה קצת מבלבלת. לאן כדאי שאלך? לכאן או לכאן? ושאלת השאלות: איך אדע לבחור נכון?

אני חושבת שיש כאן מציאות שקורית להרבה בנות בשלב הזה בחיים. עד עכשיו, המסלול שלך היה פחות או יותר תואם לכולן – לומדים בבית ספר יסודי, ממשיכים לתיכון ועושים פחות או יותר דברים כמו כולן (למעט אולי בחירת מגמה). ופתאום, פעם ראשונה שאני נדרשת להחליט בעצמי החלטות משמעותיות, וכל האופציות פתוחות לפניי. בהחלט מבלבל, ולכן זה טבעי והגיוני שתרגישי בלאגן בראש – איך אדע מה לעשות ובמה לבחור?

את מתארת שיש לך תכנון שלם איך החיים של יראו, וזה יפה וחשוב. תמיד כדאי וכיף לחלום, לחשוב מה אני רוצה לעשות "כשאהיה גדולה".

ביחד עם זה, יש מושג שנקרא "רצים למרחקים קצרים". מה הכוונה? אני מציעה לך לחשוב עכשיו מה היית רוצה לעשות שנה הבאה בלבד. התכנון של כל החיים מהיום והלאה הוא קצת קשה, וגם לא בטוח שהוא יעיל, כי יכול להיות שדברים ישתנו שנה הבאה או שאני בעצמי אשתנה וארצה דברים אחרים. ולכן אני מציעה לך לנסות לקבל החלטות לגבי השנה הקרובה בלבד, וכל שנה לגבי הטווח הקרוב הנראה לעין.

כמובן שגם כאן הבלבול הוא הגיוני – איך אדע במה לבחור שנה הבאה?

אז קודם כל, את מכירה את עצמך הכי טוב ובסופו של דבר, אחרי מחשבה את תדעי מה הכי טוב לך. אפשר להתייעץ, לשאול חברות והורים לאיפה כדאי ללכת, ואז לפתוח את האופציות שלפנייך. וממש לעשות סדר, לכתוב כל אופציה בפני עצמה, מה היתרונות והחסרונות שיש בה, ללכת לבדוק את המקום, ואז יהיה לך יותר קל להחליט מה הכי נכון לך בשנה הבאה.

עוד דבר שאולי יכול לעזור, יכול להיות שהבלבול שאת מתארת קשור לחוסר יציבות שאת מרגישה מבחינה רוחנית. מצד אחד, את בעצמך מתחזקת יותר, מצד שני, המשפחה שלך נמצאת במקום קצת אחר – ואז זה מוסיף על הבלבול של מי אני ובמה אני מאמינה.

אז אני כן מציעה לך לחשוב עם עצמך מה יכול לעזור לך לייצב את השקפת העולם שלך. אולי יעשה לך טוב ללכת למדרשה? אולי להיות בקשר עם רב או רבנית, או לשמוע שיעורים מסויימים? דברים שכאלה יכולים לעזור לך לבסס את דרכך האמונית ולהיות קצת יותר יציבה גם בתחום הזה.

לסיכום, 3 הצעות:

1. ריצה למרחק קצר – להתמקד כרגע בהחלטה לגבי שנה הבאה בלבד.

2. לעשות סדר מה האפשרויות שיש לי ומתוכן לבדוק ולנסות לבחור.

3. לבסס את העולם הרוחני שלי, אולי זה יתן קצת יציבות בנפש.

מקווה שעזרתי קצת (:

נשמח מאד לשמוע אותך אם עדיין יש התלבטויות ומחשבות, או אם את רוצה לדייק עוד את השאלה ואנסה לענות לך שוב.

מוזמנת גם להמשיך לדבר איתנו במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 או במוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה רבה,

ושנלמד לבחור נכון :)

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות