שאל את הרב

קעקוע לזכרו של אחי: מי ייענש בגללו, הוא או אני?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/03/23 01:40 יז באדר התשפג

שאלה

אחי נפטר לפני 8 חודשים בתאונת דרכים

והאובדן הוא כלכך כואב!

אנחנו המשפחה משתדלים לעשות מצוות לעילוי נשמתו וזה הדבר הכי ממלא.

אבל בלי קשר אני רוצה לעשות קעקוע לזכרו

השאלה אם העונש עליו או עלי?

תשובה

שלום לך.

לפני הכל - תודה שכתבת לנו. אובדן, במיוחד של הבן משפחה, הוא אירוע מאוד קשה! במיוחד בגיל צעיר, וכשזה קורה באופן פתאומי. זה מצוין שאת מצליחה לא להישאר לבד עם התחושות וההתלבטויות. אנחנו ממש איתך!

יפה בחרה המשפחה שלכם להנציח את זכרו לא על ידי עצב וייאוש, אלא על ידי פעולות חיוביות שמביאות אור וברכה. זה לא מפחית את העצב והקושי, אבל לצידם יכול לתת גם תקווה ותחושה של משמעות.

את בת 23, ולכן גם מבחינת היהדות את אדם בוגר שאחראי למעשיו. ולכן כל הפעולות שלך הן רק באחריותך. את צודקת שיש הרבה אנשים שבוחרים לעשות קעקוע, מכל מיני סיבות. הנצחה וזיכרון הם סיבה נפוצה. הרצון שלך לעשות את הקעקוע הוא טבעי ומובן מאוד. ויחד עם זה ניכר שאת לא שלמה עם האיסור שיש ביהדות על קעקועים קבועים. יכול היות שאת גם קצת חוששת, שהזיכרון וההנצחה באופן הזה יעיבו קצת על המצפון שלך בהמשך. שאולי אחיך או המשפחה היו מעדיפים דרך שיותר מקובלת מבחינת היהדות. כך או כך, ההחלטה היא לגמרי שלך.

לא אנסה לשכנע אותך שלא לעשות קעקוע, כיוון שאני מכבד אותך ואת הבגרות והבחירות שלך, וגם את ההתמודדות הקשה שרק את חווה, וזר לא יוכל להבין. יחד עם זאת, יש לי הצעה: נסי לחשוב על עוד 2-3 דרכים אחרות למלא את מקומו של הקעקוע, ואז תוכלי לבחור לעשות קעקוע כשיש לפנייך עוד אפשרויות. כי אם כרגע זה הדבר היחיד שיכול למלא את החסר מבחינת זיכרון, באמת קשה "להתווכח" ולטעון נגד הקעקוע. אבל כשהקעקוע הוא דרך אחת מתוך כמה, אפשר לשקול בעד ונגד, ולקבל החלטה יותר מבוססת. ואולי גם כזאת שתהיי יותר שלמה איתה גם בטווח הרחוק.

מה דעתך?

הכי חשוב: לא משנה מה תבחרי, תזכרי שאנחנו כאן לגמרי איתך בהתמודדות שלך! את תמיד יכולה לשתף אותנו, לפרוק, לספר, ולהתייעץ. מבטיחים אף פעם לא לשפוט ולא לשכנע. בעיקר להקשיב ולחזק אותך. את יכולה לדבר איתנו כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

והכי כדאי במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בתקווה שלא תדעי עוד צער, ושתחווי כמה שיותר נחמה וחמלה מעכשיו והלאה.

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות