שאל את הרב

קרי לילה - מה העונש? ומה הכפרה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/03/23 19:25 ט באדר התשפג

שאלה

היי ותודה רבה על ההקשבה.

השבוע אצלי בשכונה עשינו תיקון השובבים לתיקון שמירת העיניים והברית ולקחתי על עצמי שאשמור על עצמי כמה שיותר מאותו היום השבוע שעשינו(בעיקר בשמירת הברית)

ואתמול בלילה הלכתי לישון כרגיל והיום בבוקר קמתי לכמה דקות והכל היה רגיל לא היה לי כלום, חזרתי לישון לחצי שעה וברגע שקמתי אני מרגיש שיצא לי קרי לילה בלי שום כוונה. גם ממה שאני זוכר בשנייה לפני שקמתי לא היה כלום בחלום שיכל לגרום לי לזה.

ועכשיו קמתי עם תחושה מבאסת שהרסתי אולי לעצמי את התיקון שעשיתי השבוע ושזה באשמתי

השאלה אם ה' מכפר על זה ואם אני נענש על זה או לא

תודה על המענה.

תשובה

שלום לך.

הביטוי "קרי לילה" מגיע מלשון "מקרה". זה דבר שקורה בלי שאנחנו מתכוונים. זה מקרי, לא שיטתי, לא מכוון. אין לנו שליטה על זה, ולכן ממילא אין על כך עונש. ואין צורך בכפרה.

למה זה קורה? הגוף שלנו מתפתח, וגם האיברים שקשורים לרבייה. בתוך ההתפתחות הזאת, קורה שלפעמים הגוף מייצר חומרים שונים ומפריש אותם. זה קשור גם לעניין הגובר והטבעי שיש לנו במין ומיניות.אנחנו לפעים יכולים ליפול גם ב"שמירת הברית", כלומר במעשה של אוננות, שמוביל לעונג מיני. וגם זה טבעי. זה בסדר לנות לצמצם את הנפילה, אבל בדכ אי אפשר למנוע אותה לגמרי. וגם על זה אין עונש ואין עניין לכפר.

המפתח בהתמודדות עם כל זה הוא לנסות ולהמשיך בשגרה. לא להתעמק בנפילה, אלא להיפך: במה שעובד. הייתה לך תפילה טובה? תחגוג את זה. הצלחת לעזור לחבר? תשמח בזה! תזכיר לעצמך כל הזמן את מה שעושה לך טוב, ואת מה שחשוב לך ואתה מצליח להשיג. ואז תראה שהנפילות הן מאוד שוליות לכל הטוב הזה.

מוזמן מאוד להמשיך לשתף אותנו ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות