שאל את הרב

פחד אל מול הקב"ה: איך להתגבר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/12/22 02:11 ד בטבת התשפג

שאלה

בזמן האחרון אני מפחדת להתפלל, אני מפחדת לדבר אל הקב"ה.

אני מרגישה שבגלל שהוא יותר גדול ממני ושהוא כזה טהור לעומתי שאני הקטנה עשיתי כל כך הרבה חטאים אז אני לא יכולה לדבר איתו.

פעם, הייתי יותר קרובה ממה שאני עכשיו ואני לא יכולה להגיד שאני לא מתוסכלת מזה שאני התרחקתי, כי אני מתוסכלת מאוד.

נמאס לי להיות רחוקה. לפעמים אני פשוט רוצה שהק"בה יחבק אותי ויגיד לי שאין לי מה לפחד לדבר איתו ושהוא אוהב אותי.

אני צריכה עזרה. אני לא מסוגלת לפחד ככה, אני פשוט לא מסוגלת להתרחק.

זה שובר אותי מבפנים.

תשובה

ליאל יקרה.

החוויה שאת מתארת נשמעת בהחלט לא קלה. קשה להתפלל ולפנות אל מישהו שאנחנו מרגישים לידו כה קטנים ושהוא לעומתינו כה גדול ונשגב. זה לא קורה לרבים מהבנות, בטח שלא בגילך אבל זה כן יכול לקרות וזה הזדמנות טובה לחשוב מהי הפניה הנכונה שלנו כבני אדם אל ה' אלוקים גדול.

בשאלתך את מתארת תחושות שהתרחקת מה' בגלל הרבה חטאים. כדאי לשים לב שכולנו חווים הרגשה של ריחוק מדי פעם עקב מעשה לא טוב שעשינו ומרגישים שעלינו לתקן אותו. חשוב שנזכור שבמקביל לכך אנחנו טהורים פי אלף מהמקום שבו אנחנו רחוקים מה'. אנחנו אהובים ורצויים אצלו פי מיליון מהריחוק שלנו. הרגשת הריחוק היא אצלינו בלב ולא אצל ה'. כל כך מצער אותי לראות בדור הזה הרבה בני נוער שבטוחים שה' לא שמח בהם, שהם רחוקים ולא רצויים, אני אפילו בלי להכיר אותך יכולה להגיד לך כמה את אהובה לפני ה' . כמה הוא שמח בך, גם בלי מעשים טובים ה' אוהב אותנו כי אנחנו הבנים שלו ושמח בנו. החטא הראשון שאדם יכול לחטוא בו זה להרגיש ריחוק. אין ריחוק. יש קרבה גדולה בכל זמן. רגשות האשמה שבאים אחרי חטא גורמים לנו לחשוב שאנחנו לא ראויים. אין זה נכון. תראי כמה את רוצה להתקרב. כמה את שמחה בכל דבר שאת לא נופלת בו ותעריכי את הטוב שבך.

את טובה טובה טובה. אין לנו סיבה לתת לעצמנו כאלו רגשות אשמחה וכעס עצמי. הם לא מקרבים לשום דבר וגורמים לנו רק להמשיך ולהרגיש כאב וריחוק..

אז מה כן ניתן לעשות?

1. חשוב מאוד לשים לב האם אני מרגישה ריחוק רק בתחום הזה או בעוד תחומים- מרגישה שאני לא שווה. אני מתארת לעצמי שיש תחומים נוספים שבהם את מרגישה קושי והרגשת חוסר ערך. זוהי הרגשה דומה וכדאי מאוד לחזק את הערך והטוב שלך. באופן מעשי- לכתוב בכל ערב 3 דברים שהצטיינת בהם היום. זה יגביר אצלך את ראיית הטוב על עצמך.

2. תוכלי לקרוא את הספר 'יש לך כנפי רוח' שלקוחים בו פסקאות מדברי הרב קוק בצורה פשוטה הספר עוסק בתחושת הערך העצמי והגדלות של הנשמה שיש בכל אדם.

3. כדאי להתפלל על זה לה'. שתרגישי קרבה ואהבה שלו. שלא תרגישי ריחוק. ספרי לו שאת מרגישה לא טהורה ולא ראויה ואת רוצה להרגיש אחרת.

4. כדאי לחשוב על מקום להתנדב בו. אדם מקבל את תחושת הערך הגדולה ביותר שלו כשהוא רואה כמה טוב הוא עושה סביבו. כמה טוב הוא מסוגל להשפיע ואת מסוגלת להרבה, אני בטוחה.

5. חשוב לי שוב לחזק אותך יקרה 'חידוש כמוך לא היה מעולם' את אחת ויחידה בעולם שלנו. ה' כל כך שמח בך ואוהב אותך, את אפילו לא מבינה כמה. גם בלי לעשות מצוות את טובה כמו שאת וה' שמח בכל תפילה ותפילה שלך. את לא רחוקה. את קרובה אליו מאוד מאוד מאוד. האמיני בזה.

לסיכום: ראינו שהרגשת הריחוק היא הגיונית ויכולה לקרות לעוד בני נוער. ראינו שלעומתה האהבה של ה' אלינו היא גדולה ואינה תלויה במעשים שלנו והצענו מספר דרכים לשיפור המצב.

את מוזמנת בכל עת לחזור ולפנות אלינו כמובן שאת יכולה תמיד בכתב או דרך המוקד הטלפוני: *8298 , או במוקד הוואטסאפ 052-468-3927 . מאחלת לך בהצלחה גדולה.

כל טוב

ורק אור

תחיה

כתבות נוספות