שאל את הרב

איך להשתחרר מהתפקיד של "הכועסת" במשפחה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/12/22 02:04 ד בטבת התשפג

שאלה

היי, יש לי פעמים שיוצא לי להתעצבן על דברים ואחר כך שאני חושבת על זה זה באמת טיפשי. אשמח אם יש רעיונות מה לעשות.

הבעיה היא שאני באמת מנסה להשתדל לא לכעוס, ואני ממש עובדת על עצמי, אבל המשפחה שלי כבר תייגה אותי בתור העצבנית. ועכשיו כל בן אדם שסתם לדוגמה בא ואומר שאני מדהימה ועוזרת ממש - הם צוחקים וישר אומרים "חכו תשמעו אותה צועקת".. ואני באמת לא יודעת מה לעשות..

תשובה

שלום תאיר!

וואוו איזה שאלה! כולנו מתעצבנים ומרגישים רע עם זה לפעמים. זה חלק מלהיות אנושי. השאלה שלך מעידה על הרבה בגרות ונכונות לשינוי. ניכר מהכתיבה שלך שאת רגישה, חכמה, אכפתית, קרובה למשפחתך ורוצה לעשות טוב בעולם.

אני אוסיף שגם אני הייתי במצבך, הייתי "האחות העצבנית" במשפחה שלי. הייתי רבה בקלות עם אחיות שלי והן בתגובה התרחקו ממני ואולי גם קצת פחדו ממני. מה גם שזה היה קורה רק בבית עם אחיות שלי. איכשהו עם אנשים אחרים ידעתי להיות יותר סבלנית. עם הזמן החלטתי לעבוד על עצמי, לנסות להתקרב יותר ויותר למשפחה שלי, ועכשיו אני מוגדרת במשפחה בתור "האחות הצדיקה". זה לקח לי זמן, זה לא קרה ברגע אבל זה בה ממקום שרצה להיות יותר טוב ולהיות טובה עם המשפחה שלי שבעיני הם הנצח שלי.

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה כיוונים למחשבה:

1. לנסות להגדיר במילים לעצמך מה מפריע לך בסיטואציה ולהגיב בהתאם לסיטואציה ולא לאדם עצמו. למשל, אחיך זרק את הנעליים שלו בחדר כביסה וזה לכלך את הבגדים שלך. מה שמפריע לך זה הבגדים המלוכלכים, את יכולה להתייחס לאיך שהמצב לא נעים לך ושקשה לך שהתוצאה של ההתנהגות שלו הובילה לכך. להוכיח על המעשים ולא על הבנאדם.

2. לחפות על כך במעשים מקרבים. את יכולה בזמנים שאת ברוגע ובנעימות להציע לעשות דברים כייפים יחד עם המשפחה. כשרוב הזמן שנמצאים יחד מוקדש לשיחות ואירועים משמחים ממילא המריבות נראות כקטנות יותר וגם מתמעטות.

3. לדבר על כך עם המשפחה שלך. להציג את איך שאת מרגישה ולפתח יחד איתם שיח איך את יכולה להשתנות ואיך הם יכולים לשנות את הגישה שלהם כלפייך.

בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב, או להתקשר למוקד במספר: כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368