שאל את הרב

שאלה דחופה על מת שנגלה אליי ביום יום

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 12/12/22 19:16 יח בכסלו התשפג

שאלה

שכן שלי כשהיה בן 20, (הוא אמור להיות היום בגילי) שם קץ לחייו, הוא היה חולה במחלת שרירים והוא לקח מלא כדורים וזה השפיע על המחשבה שלו והוא התאבד.. חשבתי שהוא לוקה בסכיזופרניה אך בהתכתבות עם אמו נודע לי שהמידע שהיה בידי לא היה נכון.

הוא גם עבר התעללות מילולית ופיזית תקופה ארוכה מכמה ילדים כשהיה בכתה ז והוא שמר את זה כשש שנים ולא סיפר. אחר כך כשלהוריו נודע המידע הזה הטיפולים שניסו לתת לו לא הועילו..

אז בגלל זה פתחתי עבורו מיזם כלשהו, ואני עושה איתו חסדים.. בגלל שהוא התמכר לכדורים הוא היה גם במרכז גמילה.. ראיתי אותו מת, באותו יום של ההתאבדות, זה היה בל"ג בעומר.. במשך תקופה ארוכה מאוד הוא היה מסתובב איתי ולא היה מדבר או משהו..

מאז שזה נגמר, בתחילת אלול, לא רק שהוא לא עוזב אותי אלא ממשיך להסתובב איתי ולחיות איתי, והוא מדבר איתי ומתקשר איתי הרבה... לפעמים אני ממש מתרגזת.. הנפטר לא רוצה לעזוב אותי... הוא בגן עדן, אך גם ממשיך לחיות איתי... הנשמה שלו לא רוצה לעזוב... ה"קשר" מפריע ומתסכל!!

קראתי את כל ספר התהילים לעילוי נשמת הנפטר ולפני שהוא בא אלי אמרתי לו בצורה ודאית וחד משמעית שקראתי את כל הספר תהילים לעילוי נשמתו וכעת אני מבקשת שיעזוב אותי, לא רק שזה לא עזר, הוא ממשיך להגיע, הוא לא מדבר.. הוא מאוד מאוד עצבני ומרוגז.. ואז הוא מסתכל עלי בעיניים כל כך כועסות, שולח לעברי מבטים מאשימים.. (ואני בכלל לא חושבת עליו או מתעסקת איתו)..

מה כבר עשיתי? סה"כ קראתי ספר תהילים שלם לעילוי נשמתו וביקשתי שיעזוב אותי.. מה יש לו? הוא לא רגוע בכלל.. מה עוד אני יכולה לעשות לעילוי נשמתו, והעיקר שיעזוב אותי בשקט והנשמה שלו לא תסתובב איתי? מה הוא רוצה בכלל?? אני יודעת איפה הוא קבור.. אם אעלה לקברו זה יעזור והוא יותר לא יופיע?

הוא מדבר אך איני יודעת אם משדר מצוקה או כועס, הקשר מעיק לפעמים ואני ממש עצבנית עליו ולעיתים יש לי מחשבות לא ככ חיוביות עליו.

תשובה

לשואלת שלום,

סיפור מאוד קשה. משתתף בצערך ומבין את האתגר.

העצה שלי בזה לעשות הטבת חלום בפעם הבאה שזה קורה.

ואם נשנה, לקיים תענית חלום כמובא בהלכה.

מצורף נוסח הטבת חלום על פי הרב מרדכי אליהו:

https://drive.google.com/file/d/1bfB_zP02UT0QObiTmEzH7HCYxsSsRZWo/view?usp=share_link

בשורות טובות במהרה.

כתבות נוספות