שאל את הרב

זוגיות

חדשות כיפה הרב דוד לוי 29/11/22 20:52 ה בכסלו התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב, מבקשת עזרתך.. אני ובן זוגי עמלנו מאוד קשה על מנת לקנות בית. ברוך ה׳ חתמנו חוזה ובע״ה יש קצת זמן עד החתונה.. למרות החששות שיש זמן ואין לדעת ככ מה יקרה הלכנו על הצעד של הבית כי אנחנו באמת רוצים לבנות חיים ומשפחה יחד. אני לא רציתי לספר על הבית לפחות על קבלת המפתח (יש 10 חודשים בערך..) בן זוגי כבר סיפר לחברים ואנשים על הדירה. מבינה שזה משמחה ואושר אבל לא רציתי לספר וגם לא התייעץ איתי אם לספר מעכשיו כי לא חשב שצריך לשאול .. מאז שסיפר ומתחילים לשאול על הבית משהו בי נהרס בפנים. הדירה פחות נראת לי פתאום רואה בעיות ולא ככ רוצה לגור שם הרבה זמן כמו שתכננו.. אם לא היה מספר אני מאמינה שהכל היה לי בסדר.. מה לעשות? הוא כמובן הבטיח יותר לא לספר דברים שוב מבלי להתייעץ איתי אבל משהו בלב נשבר.. אני ממש בלי מצב רוח גם ככה יש לנו לחץ של משכנתא ולימודים והכל ועכשיו ממש קשה לי לסלוח זה כל היום על הלב שלי שסיפר ואני רציתי לשמור עוד קצת.. פשוט לא יוצא לי מהראש שהוא לא חיכה עוד קצת לראות שאנחנו באמת עומדים בהכל עם כל העליות בריבית שיש ושיהיה מפתח.. מרגישה שזה מתחיל להרוס לי את הנפש שאני כל היום חושבת מה שואלים ואם יןדעים וחלילה יגידו שאני משקרת כי לא אומרת והוא אמר משהו אחר.. וככה מתחילה לההרס לי זוגיות שככ חיכיתי לה והשקעתי.. מה עושים?????????????

תשובה

שלום לך ומזל טוב לחתונה,

אינני מבין מדוע את עושה ענין ומבקש שלא יספר. לדעתי את טועה בכך ואין סיבה להסתיר את ענין קניית הבית.

זו בעיה אצלך שהדברים נהרסים וחבל שכך את מרגישה - עליך לעבוד על עצמך.

בנוסף כל דבר שאת מבקשת ממישהו שלא לספר - זה מכביד על האדם שרוצה לספר ולכן צריך לשמור זאת אך ורק לדברים אישיים שבינו לבינה, ולא לענין קנית הבית.

החתונה שלפניכם היא רק התחלה של חיים ארוכים. בחיים סביר להניח שדברים כאלו יקרו בינכם הרבה מאד, בפרט בהתחלה, ולכן עליך להבין שחתונה זה בנין ותחילת חיבור בין שני אנשים שונים מאד שלכל אחד מהם רגשות מחשבות דעות שונות.

בהצלחה בתיקון המידות ובחתונה

דוד לוי

098987548

כתבות נוספות