שאל את הרב

תרבות תורנית בצבא

חדשות כיפה הרב שי פירון 26/11/01 17:07 יא בכסלו התשסב

שאלה

מה הבעיה שבנות דתיות ילכו לצבא במסגרת תרבות תורנית שמאפשרת לשמור על חיי דת כמו בשירות לאומי ועושות את אותה סוג עבודה ויתרון ממש חשוב שיש בצבאזה ההכנה הרבה שיש שם עותר מבשרות אז למה לא לנצל את זה שיש יותר הכנה ותעשה את אותו דבר בשירות ואולי אף תרגיש יותר טוב עם הכנה ובדרך זו מהרבה בחינות שתלךלמסגרת הזו בלבד לא צבא רגיל וזה אותו אורך חיים כמו של בנות שירות לאומי- זה ממש מציק לי אני בהטלבטות אדירה מה לעשות אם יסבירו לי למה לא אני כמובן אלך לשירות לאומי אך אני לא מבינה מה הבעיה במסגרת זו שמותאמת לבנות דתיות, מדוע לא מתירים אותה??????? תודה

תשובה

ב"ה.

רחלי,
ברכת ה' עלייך.

א. אכן, יש מקומות בצבא בהן מסגרת השירות דומה מאוד למקובל בשירות לאומי. אבל, כשמנהיגים את הכלל אי אפשר לחלק בין יחידה זו ליחידה אחרת. הפוסקים מתייחסים לצבא כיחידה אחת שבה יש בעיות הלכתיות רבות הנוגעות בעיקר לצדדי הצניעות ולאוירה הכללית.
אי אפשר לפסוק הלכה ברמה כזו שכל יחידה ויחידה תבא למבחן ועל חלק יאמרו כך ועל חלק יאמרו אחרת. ציבור לא מסוגל להתמודד עם מסר מורכב כל כך.

ב. אינני בקי בכל מה שנוגע להכשרה. אם את צודקתף כדאי לפנות לגופים המובילים את השי"ל. אין לי ספק שאפשר לשנות את הדברים הללו לרווחתם של הפעילים.

ג. דווקא לפי ידיעתי, בת שעושה שנתיים שי"ל משרתת שירות ארוך יותר משירות צבאי לבנות.

ד. העובדה שיש דמיון גדול כל כך בין השירות הצבאי לשירות הלאומי רק מדגישה את השאלה למה לא ללכת דרך המסגרת המקובלת על פוסקי ההלכה?

לכי לשירות לאומי, השקימי מכוחך, תרמי לכלל, ובעז"ה תראי ברכה גדולה.

בברכה,

שי

כתבות נוספות