שאל את הרב

שימוש בגלולות לצורך הסדרת המחזור לקראת החתונה

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 26/01/06 19:28 כו בטבת התשסו

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני מתחתנת בסוף חודש אדר.

המחזור שלי נופל קרוב מאוד לתאריך החתונה, לאחר התייעצות עם רופא נשים אני לוקחת גלולות. נאמר לי ע"י הרופא שכל עוד אני לוקחת את הגלולות אני לא מקבלת מחזור. כלומר, בחודשיים הקרובים, לפני החתונה, אני לא אקבל מחזור.

האם יש בעיה הלכתית מבחינת הטבילה במקווה והצורך בשבעה נקיים? (לכאורה אני נקייה מרגע שלקחתי את הגלולות ועד שאני מפסיקה אותן).

במידה ויש בעיה מה ניתן לעשות? תאריך החתונה כבר נקבע ואי אפשר להזיז אותו.

בתודה!

תשובה

לשואלת היקרה שלום.
ראשית אברך אותך ואת בעלך לעתיד בברכת מזל טוב, שתזכו ויקוים בכם "זכו- שכינה ביניהם".

השימוש בגלולות לפני הנישואין מטרתו היחידה היא למנוע מצב בו האשה לא תצליח להטהר לבעלה לפני החתונה. ע''י הורמונים שונים שיש בגלולה אז הגוף מונע את הליך המחזור כך שהאשה אינה רואה דם במשך תקופת נטילת הגלולות.

אבל אין זה אומרת שהאשה כבר טהורה! אשה נטמאת נידה מהרגע הראשון בו היא רואה דם מחזור בפעם הראשונה בחייה [גיל 11 ומעלה לערך] ומאז היא נחשבת כל הזמן כטמאת נידה עד שהיא עושה "הפסק טהרה", סופרת "שבעה נקיים" וטובלת במקוה טהרה. ולכן זה שכעת אינך רואה דם פותר רק את הבעיה שמא תטמאי קרוב מדי לחתונתך ולא תספיקי להיטהר, אך אין הגלולה מטהרת אותך מטומאת הנידה.
על כן עליך בכל מקרה ללכת למדריכת כלות, שתסביר לך בדיוק את כל הליך הטהרה והטבילה, כך שתגיעי ליום החשוב בחייך טהורה ומוכנה אל בעלך הטרי ולא תכנסי למצבים מאוד לא נעימים של "חופת נידה".

צוות משיבים ישיבת ההסדר קרני שומרון.

נשמח לתגובה!
כתובת E- MAIL karnei_shomron@intermail.co.il

כתבות נוספות