שאל את הרב

רוצה לחזור בתשובה

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 26/01/06 23:21 כו בטבת התשסו

שאלה

שלום רב לעונה,

אני נערה מבית די דתי, יותר נוטה לכיוון המסורתי. לא קיבלתי חינוך שכפה עליי אמונה או עבודת ה'. אחיי התרחקו מהדת בשל כך, ולפעמים אני מאחלת לעצמי שהלוואי שלא הייתי כל כך מאמינה. אני לא רוצה להתרחק מהדת, אבל אני לא מצליחה להתקרב אליה.

נראה לי שזה פשוט עולם שהוא "גדול עליי", אני טובעת בתוכו ולא מוצאת את עצמי ומרגישה מתוסכלת ומיואשת ואני מוותרת וממשיכה להתרחק... שזה עוד יותר קשה כי אני באמת באמת רוצה להתחזק...

אני לא יודעת מה לעשות, הדבר הזה גורם לי להרבה כאב ועצב ואני עצובה רוב הזמן בגלל התסכול הזה. המשפחה שלי לא תומכת בי בעניין הזה, וקשה לי לפנות לחברים כי הם לא בסטטוס שלי ולא יצליחו להבין או לעזור...

אני לא רוצה "לחזור בשאלה" אבל אני ממש כבר לא יודעת מה לעשות...

תשובה

שלום ליאורה,

קודם כל, כך הכבוד לך על מאמצייך להתקרב ליהדות על אף כל הקשיים. אין ספק שזה שינוי לא פשוט, בפרט למי שגדל בבית חילוני לגמרי ולא אוהד, ולא סתם נאמר שמעלתם של בעלי תשובה גדולה מזו של צדיקים גמורים, שנולדו בבית דתי. ברור והגיוני שתיתקלי בקשיים במהלך התחזקותך ביהדות, ואדרבה- עלייך לשמוח על כך, כי זו הדרך בה ה' בוחן אותך האם את באמת מאמינה בו, וככל שתתאמצי ותתגברי על הקשיים, תזכי להתעלות יותר.

לגבי השאלות ששאלת, קצת קשה לענות עליהן בכתב, מבלי לשמוע בצורה ברורה יותר במה בדיוק מדובר. ולכן חשבתי להפנות אותך למישהי בעלת רקע דומה מאד לשלך- גם היא אשה בת 25 שגדלה בבית חילוני וחזרה בתשובה, והיא מכירה את הקשיים וההתלבטויות הכרוכים בכך. שיחה איתה יכולה בוודאי לעזור יותר מאשר תשובה בכתב, ותוכלי גם להתייעץ אתה בעוד נושאים. היא תשמח מאד לדבר איתך. שמה מלי, ומספר הטלפון שלה הוא 09-7941676. אפשר להתקשר בשעות אחה"צ והערב. אל תתביישי- זה נושא חשוב ומהותי מכדי להזניח אותו!

בינתיים על כל פנים, ברצוני לציין שלדעתי אין לך מה לחשוש לגבי היחסים החברתיים ומציאת בן זוג- כיום ב"ה ישנם רבים החוזרים בתשובה, והיחס אליהם אוהד ומקרב. אני עצמי נשוי לחוזרת בתשובה, כך שגם אם יש בחורים שזה עלול להפריע להם, יש גם מספיק כאלה שישמחו לקבל אותך כמו שאת. אדגיש שדבריי מתייחסים למצב בחברה הדתית-לאומית* בחברה החרדית יש קצת יותר רתיעה מבעלי תשובה, אבל גם שם אפשר להשתלב.

לגבי דעות פוליטיות, אני מאמין שככל שתתקרבי ליהדות יותר תלמדי להבין שאהבת ארץ ישראל והסירוב לוותר על חלקים ממנה הם חלק חשוב מהתורה, ולא רק עניין של דעה פוליטית. כאשר מסתכלים על הדברים בצורה תורנית, הם נראים אחרת, כך שייתכן מאד שתשני את דעותייך בנושא. אולם גם אם לא, ישנם גם אנשים דתיים בעלי השקפות שמאלניות, וגם אם הדבר שגוי- על כל פנים הוא קיים, ולא מהווה בד"כ סיבה לפסילה של אדם בעיני חבריו. כך שאני מאמין שבע"ה אם תגלי נחישות תצליחי להתגבר על המכשולים ולהתקרב לקב"ה.

בברכה,
צוות משיבים ישיבת ההסדר קרני שומרון
Karnei_shomron@intermail.co.il

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368