שאל את הרב

קשר בין בנים ובנות

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 26/01/06 09:16 כו בטבת התשסו

שאלה

למה אסור שתהיה לי חברה?מה אפת לתורה שנהיה בנים ובנות ביחד הרי שנינו דתיים ושומרי שבת? ולמה בכלל אסור לנגוע בבנות? אני אשמח אם תענה לי תודהההההההההה!!!!!!

תשובה

שאלתך מציקה להרבה בני נוער ובודאי יצא לך לעסוק בנושא זה עם חבריך.
התשובה לשאלך היא תשובה עקרונית שנכונה לעוד הרבה שאלות העוסקות בהבנת מצוות התורה. שאלת ההבנה של טעם המצווה אינו קשור כלל לשאלה האם אנו מקיימים מצוה זו. למרות שאנו שואלים מה הטעם למצוה אנו נמשיך לקיים אותה גם אם הטעם לא יובן לנו עד תום. ברור שלא כל מצווה אנו יכולים להבין, כמו שאין לנו מושג מיהו באמת הקב"ה, כך שאין בכחנו להבין את טעמי המצוות, אך חוסר ההבנה אינו גורע דבר מן הביצוע של המצוות. גם אם לא נבין מדוע אסור לאכול חזיר לא נעיז להכניס לפינו בשר טמא זה, גם אם לא ברור לנו מדוע יש לכתוב את המזוזה דווקא על קלף לא נעיז לשים בפתח ביתינו מזוזה המודפסת על נייר, [למרות שזו יכולה להיות יפה יותר], לא נערבב בשר בחלב למרות שיש רבים האוכלים צ'יזבורגר ומתענגים על מאכל זה, כל זאת מתוך הבנה שגם אם ההגיון של המצווה אינו ברור לנו אנו נמשיך לקיימה, ודאי נותן המצוות, הקב"ה, דורש רק את טובתנו ולא, חס ושלום, שום דבר אחר.
מעבר לכל האמור לעיל יש גם צד של הגיון בחובת ההרחקה בין גברים לנשים שאותו נוכל להבין. מערכת הקשרים בין בנים לבנות היא מערכת שאמורה להוות בסיס להקמת משפחה בריאה, חלק ממערכת קשרים זו היא המגע, שהוא שלב מתקדם מאוד בקשר בין שני אנשים בכלל ובין איש ואשה בפרט. שמוש במערכת קשרים זו לצרכים אחרים, פוגעת במשמעותם של מערכות קשרים אלו והופכת אותם ממערכות בעלות תוכן, למערכות יצריות וחסרות משמעות עמוקה, ומכאן גם ההשלכה על קשר רעוע בין בני הזוג, המגיע בקלות גבוהה יותר לידי פירוק הקשר המשפחתי בדרכים שונות ומגוונות.
מתוך דבריך ניכר שהבעיה מאוד מטרידה אותך, רגשות אלו טבעיים מאוד ואל לך להבהל מהם. אני מקוה שתדע להתמודד בצורה בוגרת עם האתגר שמוצב לפניך בצומת זו של החיים, בהצלחה.
בברכה,
צוות משיבים ישיבת ההסדר קרני שומרון
karnei_shomron@intermail.co.il

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368