שאל את הרב

ציונות. דתית?

חדשות כיפה הרב ישראל סמט 27/09/02 14:58 כא בתשרי התשסג

שאלה

אני בחורה דתיה אשר עושה שירות לאומי ביה"ס תיכון לבנות ולמדתי באולפנית.

לפי המידע הנתון לך אני משתיכת לזרם הציוני דתי אך, השגות רבות יש לי לגבי הדרך בה אני הולכת מכיוון שאני חושבת שבחינוך אין שום פשרות ולכאורה נראה שבציבור שלנו יש המון מתירנות וכל מצווה יש התר בכל צורה שהיא לדוג'-שירות בצבא(ענין בנים בנות),בני עקיבא, ש"ל ענין השירות במקומות שכמובן לא ראוי לבנות ישראל לשרת שמה כמו ביה"ס תיכון לבנים או ש"ל במשטרה וכו' אני מקווה שתבין את שאלתי ...

תשובה

שלום!

דרכו של הציבור הציוני דתי אינה דרך של פשרות. זו דרך אידיאולוגית. גם אם חלק מהציבור נוהג בדרך שנראית לך פשרנית, אין זו האידיאולוגיה שלנו. אך צריך לדעת שאין ציבור דתי שאין בו פער בין רצונו לחיות בדרך מסויימת, לבין ההצלחה של כל חלקי הציבור להגשים דרך זו.

מצד שני, עלייך להבין שלא בהכרח כל מה שנראה בעינייך פשרה הוא באמת פשרה. לך ברור שכל שירות לאומי של בת במקום שיש בו בנים אינו ראוי. יתכן שיש מקומות שבאמת לא ראוי שבנות ישרתו, אך למשל, בדוגמא שהבאת: שירות בבי"ס תיכון לבנים, יש לבדוק את המקרה לגופו, ויתכן שיש מקום שבנות ישרתו שם. הדבר תלוי באופי המקום, ובאופי עבודתן של בנות השירות, באופיין של הבנות ובעוד משתנים רבים, ולא ניתן לומר באופן גורף שהדבר אסור בלא לבדוק את התנאים של אותו המקרה.

קצר המקום להסביר את האידיאולוגיה של הציבור הדתי לאומי, ואני ממליץ לך לפנות וללמוד אותה.
לימוד כזה ישכנע אותך שבאופן מהותי לציבור הדתי לאומי ישנה דרך משלו, שאותה הוא מנסה להגשים. לימוד כזה עשוי גם להראות לך שלא כל מה שחשבת שהוא שלילי הוא באמת כזה. לפעמים יש צורך להתמודד עם דברים ולא לברוח מפניהם.

בהצלחה
ישראל

כתבות נוספות