שאל את הרב

פרידה בגלל שמירת נגיעה

חדשות כיפה צוות ישיבת אלון מורה 18/12/05 21:25 יז בכסלו התשסו

שאלה

לפני יום נפרדתי מחבר שלי , שהוא היה כמו חבר נפש שלי...

היינו חברים שנה וכמה חודשים , בהתחלה שמרנו נגיעה , ואז התחלנו להקל לעצמנו , וכשזה קרה כך נבהלתי , ושלחתי שאלה ל"חברים מקשיבים" , התחלתי להטיל ספק בשמירת נגיעה ,התחלתי לחשוב שאולי "זה לא מתאים לזוגות שיוצאים הרבה זמן ולא יכולים להתחתן ישר..."

ואז אחד מהאנשים הטובים שקיימים באתר , ענה לי "ששמירת נגיעה זה לא הידור , אלה זה איסור מוחלט כמו איסור חילול השבת"

הוא נתן לי שלוש אופציות , האחת הייתה להתחתן השנייה להיפרד , והשלישית לא הייתה מומלצת אז מראש לא שקלתי אותה.

אחרי הרבה מחשבות וקצת בכי ,החלטתי להיפרד, זה לא היה קל אבל הבהרתי לו שאי אפשר לעשות מה שבא לנו, ושיש חוקם בתורה , ואנחנו לא יכולים לעשות הקלות, ואני מעדיפה בשביל שנינו לא לחטוא וכך לא ליפול מבחינת אמונית.

עכשיו כשאני לבד אני מרגישה כאילו נקרעתי מהחבר שלי בכוח , שלא תבינו לא נכון , הסיבה מוצדקת , אבל זה כל כך קשה לי כי אני רגילה לשיחות הארוכות , לכל דבר , אני מפחדת שאולי עשיתי טעות ואולי יש אולי עוד אופציה שאולי לא שקלתי אותה , אבל מה היא?

אני מאוד עצובה ואין לי חשק לכלום , למה תמיד האנשים שמאמינים סובלים יותר? זה כמו חוק מרפי בתורה "צדיק רע לו ורשע טוב לו ", אני לא מנסה לפקפק בהלכות ובתורה , אבל לפעמים מתפרצות אצלי שאלות שאני באמת כהר לא מסוגלת לענות עליהם ולמצוא להם פתרון... מה אני יעשה?!

תשובה

לשירה!
ראשית אני רוצה לומר, שאני גאה בכוח הרצון ובאמת שהפגנת בהחלטתך. כמו כל החלטה או שינוי בחיים לא תמיד הדבר קל. במיוחד בתחום זה של חברות, שהוא כל כך אישי ומקרב. אני מכיר רבים שהתלבטו בשאלתך, אך לא היה להם את הכוחות להתגבר על ההרגל כמוך. האמיני לי שבטווח הארוך של חייך תראי עד כמה נכונה הייתה החלטתך.
גם לנגיעה יש מקום בחיינו אך לדבר יש זמן ומקום. הקשר, שנבנה בין איש לאישה, מבוסס על הרבה תחומים ומישורים ובין השאר על קירבה. אמנם כל זאת לאחר שבני הזוג נישאים באושר ומחליטים לחיות חיים שלמים ביחד.
כאשר מקדימים את המאוחר בעניין הנגיעה יכולות להיווצר מספר בעיות:
1.הקשר הופך להיות מבוסס על הצד הגופני ובכך כל הצד הפנימי והעמוק של הקשר נדחק לפינה.
2. המגע שאמור להתייחד לך ולבן זוגך לעתיד הופך להיות אמצעי לקשר גם עם אנשים אחרים. בכך הוא מאבד את ערכו הייחודי והיכולת שלו לקרב, במידה והיה נשמר לאיש איתו היית בוחרת להינשא.
3. המגע יוצר קירבה בין שני הצדדים ולפעמים נותן אשליה של "אהבה מדומה". דבר זה עלול לגרום לשיקול הדעת שלך להתקשות לבחון את הקשר ביניכם באמת. כל זאת מתוך מחשבה מוטעית שקיימת אהבה "אמיתית" ביניכם.
לא לחינם אמרו חכמים שאהבה אמיתית היא אהבה שאיננה תלויה בדבר. כי ממילא ברגע שיתבטל אותו דבר המקיים את הקשר- תתבטל האהבה.
לא תמיד האנשים המאמינים סובלים! אני מכיר לפחות כמה שמאוד מאושרים.... האדם צריך לדעת לקחת אחריות על מעשיו ולהבין להיכן הדברים עלולים להוביל אותו. וב"ה שהדברים הפסיקו במקום שהפסיקו ולא מאוחר יותר.
ועצה טובה להמשך. במידה ואת מחליטה להתחיל שוב קשר רציני זכרי! אהבה היא דבר שהולך ומתעצם עם הזמן. עקב כך קשה לשמור על קשר לאורך זמן מבלי לרצות את הקירבה הנפשית והגופנית.
"במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד"
בהצלחה רבה
ברק
לשאלות ובירורים נוספים:b1a10@walla.com

כתבות נוספות