שאל את הרב

עשיתי טעות..

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 14/12/05 23:58 יג בכסלו התשסו

שאלה

שלום וברכה,יש לי בעייה שנורא נורא מטרידה אותי.עשיתי טעות נורא מוסרית ואני עכשו לא יודעת מה לעשות.כולי מיוסרת ולא יודעת איך עלה לי לראש לעשות כזה דבר.

לא מזמן רבתי עם חבר שלי וחשבתי שהוא בגד בי ולא ידעתי מה לעשות,אז החלטתי ברוב טיפשותי לפרוץ לו למייל.הצלחתי להכנס,אבל מה שקה זה ששיניתי לו את הסיסמא ועכשו יש לו סיסמא חדשה.

מצד אחד,אני לא רוצה שהוא יגלה שנכנסתי לו למייל,הוא נורא יכעס ובצדק. מצד שני,אין לי אומץ לבוא ולהגיד לו,חוצמזה שאנחנו לא מדברים.

לא יודעת מה לעשות?!!?!?

תעזרו לי,בבקשה!!

אשמח אם תשאירו אותי בעילום שם!

תשובה

שלום וברכה,
רגשות החרטה שאת מביעה בשאלתך מלמדים על אישיות בעלת רגש מוסרי חזק. שימרי על רגש זה הוא נכס יקר.
אכן אין 'לפרוץ' למייל של אדם ללא רשותו גם אם אנו חושדים בו שהוא מתנהג באופן לא מוסרי. ודאי שאין לשנות לו את הסיסמא באופן שיקשה עליו להשתמש במידע ששמר במייל שלו. במידה ועדיין הוא מנוע מלהיכנס למייל שלו בגלל ששינית לו את הסיסמא חובה עליך למצוא דרך לפתור בעיה זו.
באשר לשאלך מה ניתן לעשות - מעט מאוד פרטים יש בשאלתך אודותייך. לא כתבת בת כמה את? כמה זמן אתם חברים? וכמה זמן אתם כבר לא מדברים?
כמו כן איני יודע באיזו רמה של בגידה חשדת בו על רקע מה עלו החשדות שלך כלפי החבר שלך והאם לאחר הפריצה למייל שלו את שקטה? האם החבר יודע שאת חושדת בו? ואם כן מה הוא עושה עם זה?
מעבר לכך, זו לא שאלה הלכתית אלא שאלה של ניסיון חיים. משום כך תשובתי היא בקווים כלליים:
חבר זה בן זוג ובן הזוג צריך להתאים לך. מה זה מתאים? כיצד נבחנת ההתאמה? בן זוג מתאים זה בן זוג שעונה על הציפיות שלך ממנו. רשימת ציפיות זוהי מעין 'תעודת זהות' כללית שצריכה להיות לבן זוג פוטנציאלי. את צריכה לשבת עם עצמך ולחשוב אלו תכונות את רוצה שיהיו בבן זוגך - חבר שלך.
אני מייעץ לך לתת דגש חזק על תכונות אופי כגון: ישרות (לדוג': האם הוא מסוגל להודות בטעות שעשה?), אמינות, טוב לב ובעל ביקורת עצמית.
ללא תכונות אלו מאוד קשה להסתדר יחד.
כל אלו קודמים בחשיבותם לתכונות אותן אנו מחפשים כגון: חוש הומור, ציניות, עדינות, רגישות וכן על זו הדרך. בדיוק כפי שיש לך צפיות לגבי ההופעה החיצונית שלו.
חבל למשוך קשר עם בן זוג שאינו מתאים. זה מתכון בטוח לאכזבות ולמפח נפש.
קחי בחשבון שהרבה פעמים הדברים שמושכים את הלב הם דברים משתנים. ההופעה החיצונית זוהי דוגמא ידועה ומפורסמת. (אני יכול רק לומר לך שאני לא נולדתי קרח...)
אבל ישנם גם תכונות אופי מסוימות שהרבה פעמים משתנות ולא כדאי לבנות על בסיסן קשר עם בן זוג.
נשמח לתגובה: karnei_shomron@intermail.co.il

בברכה צוות המשיבים ישיבת ההסדר קרני שומרון.

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368