שאל את הרב

"עשה לך רב"

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/06/01 11:30 יב בסיון התשסא

שאלה

אני חזרתי בתשובה לפני כשנה וחצי. כיום אני "מתחזקת" ולומדת עם בעלי , שהוא דתי מאז ומתמיד יש לי חברה שהיא בהליכים של חזרה בתשובה ושואלת אותי שאלות שונות , ואף ביקשה ממני להמליץ לה על רב שייעץ לה ולבעלה. אינני מרגישה שאני יודעת מספיק כדי לענות לה, ואני רוצה לעזור. מה לעשות?

תשובה

אשריכם שזכיתם להתחזק ביחד. את שאלתך יש לחלק לשני חלקים.
א' - הפניית חברתך לרב שייעץ לה ולבעלה -
קשה לייעץ לך על רב מסויים וזאת משום שאין רב שמתאים לכולם כאחד. רב אינו יועץ נישואין שתפקידו רק לתת פתרון, אלא הוא מעבר לכך. ישנו קשר מהותי ונשמתי שנוצר בין רב לתלמיד, כשם שכתוב באבות (פ"א): "עשה לך רב" - יש חובה לעשות לך רב, והדבר תלוי בעשייתך. כדאי למצוא רב המתאים לך שתוכלי להתחבר אליו ולקבל את דבריו.
לכן, עליך להתייעץ עם אדם המכיר את חברתך ובעלה על-מנת שיוכל לייעץ לך לאיזה רב לפנות.

ב' - במכתבך נראה שמעבר לכך שאת רוצה לעזור לחברתך, ואינך יכולה מפני שאת מרגישה חוסר יכולת לענות לה, מפריע לך גם כן שאת עצמך עדיין לא יכולה לענות לה. הינך מחפשת גם את הדרך לעזור לעצמך, היינו מה עליך לעשות כדי לדעת יותר. גם בקשר לכך - אשריך שאת מרגישה בחסרון זה. אל לך ליפול, להתייאש. הדברים נקנים אט אט, יסוד אחר יסוד, על ידי לימוד בספרים, שמיעת שיעורים, וקשר רצוף עם רבנים. זוהי דרך קנייתם הטובה והבטוחה ביותר. אין קפיצות ודרכים להבין הכל בבת-אחת.
כדאי לך להפנות לבעלך את השאלות שחברתך שואלת אותך, וללבנן עמו.
במקביל, כדאי לכם גם לעשות לכם רב, שתוכלו להתייעץ איתו ולהעמיק את הדברים. בטוחני שאם בעלך ירגיש שדבר זה חסר לך, ובכך גם חסר לכם - יסכים ללכת ביחד איתך לרב שיוכל לחזק את רוחכם וידיכם להמשיך ולהתחזק הלאה.
בהצלחה
מיכאל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות