שאל את הרב

עניני צניעות...

חדשות כיפה הרב אלישע פיקסלר 18/12/03 06:24 כג בכסלו התשסד

שאלה

שלום לרב,

אני בת 16 ויש לי מס' שאלות...

1. האם מותר לי לשיר ליד בן כאשר אני באה במטרה ללמד אותו שיר(על גיטרה..)ואני יודעת שאין מצב שמישהו אחר ישיר לו את השיר הזה כי זה שיר שמישהו הלחין... (הוא עבר את גיל המצוות..)

2. האם מותר לי לשיר איתו כאשר אני במסגרת שאני מלמדת אותו גיטרה, שירים מוכרים..?

3. אני מתנדבת בקו לחיים לילד בן 5 והוא הולך לבריכה כל יום רביעי האמא אמרה שהוא נורא אוהב שבאים איתו לבריכה וזה נורא יעזור וישמח אותו אם אני יבוא איתו לבריכה... הבעיה היא.. שהבריכה מעורבת בנים בנות, אני לא נכנסת לבריכה אלא רק נמצאת איתו האם יש עם זה בעיה הלכתית?

אני אשמח מאוד אם תענה לי

חג חנוכה שמח

ומלא אור..

תשובה

ללירז
השלום והברכה
משאלותייך ניכר שאת אכן אוהבת לעשות טוב לאנשים, ועל כך תבורכי ותצליחי.
מאידך את רוצה להקפיד על ההלכה שאכן מכוונת אותנו לבל תצא תקלה מתחת ידינו, וגם על כך יש לשבחך.
לגופו של עניין, אין היתר לשיר ליד הבן אותו את מתכוונת ללמד. נכון שזה יצער אותו אך גם אם לא ילמד שיר חדש או לא ינגן עימך שירים מוכרים, גדר הצניעות חשוב יותר. אני חושב שניתן גם למצוא אפשרויות נוספות כיצד יתקדם בנגינתו ואולי ימצא מורים אחרים שילמדוהו.

לעומת זאת לגבי השהות בבריכה מעורבת למען הילד, הענין מורכב יותר. שכן אם את לבושה על פי גדרי ההלכה , הרי הדבר לא אסור באופן חד משמעי. תחושת הצניעות הבריאה אומנם מלמדת שעדיף שלא תהיינה בנות גם אם הן לבושות בעת שחיית בנים, וק"ו לא לשהות בשחיה מעורבת אך כאן אין את באה על מנת לחוות חויה, אלא כדי לעזור לילד, ולכן נראה לי שאם אין אפשרות אחרת יכולה את להיות לידו בהיותו בבריכה ובלבד כמובן שתשמרי על גדרי הצניעות הן מבחינת הלבוש והן מבחינת האוירה.
המשיכי בדרכך זו של עזרה לזולת תוך כדי שמירה על כללי ההלכה וה' יהא בעזרך.

שאי ברכה
אלישע פיקסלר.

כתבות נוספות