שאלה
אם אמרתי על ספר קודש מסוים שהיה מול העיניים שלי, שאני אלמד אותו בעיון בכל מצב (לא משנה מה), אבל לא אמרתי את שם הספר, האם זה נדר?
(הכוונה במקרה הזה לעיון הןא לא רק לימוד עפם פירוש אלא בעיק לשים לב לכל מילה).
אם כן האם כשאני אעשה התרת נדרים שלפני ראש השנה ואני לא אפרט את הנדר הזה האם זה ייחשב שהותר הנדר?
(אם זה נדר אז ביתיים אני לא למד ממנו.. כי זה קשה בכזאת צורה.. וזה ספר קודש מאוד חשוב!
תודה!!
תשובה
שלום וברכה
זה ספק אם יש כאן נדר. בכל אופן, ניתן לסמוך על המודעה שמסרת בהתרת נדרים בשנה שעברה ועל התרת נדרים של שנה זו
בברכה
מאיר נהוראי