שאל את הרב

נגיעה שלא בכוונה

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 13/02/05 23:49 ד באדר א'

שאלה

שלום, אני סטודנטית במכללה חילונית, אני בחורה דתייה.

יש לי כל מיני מצבים במכללה שאני לא יודעת מה לעשות!!

החבר'ה במכללה לא כ"כ מבינים את המשמעות שאני לא נוגעת בבנים... ויוצא שבלי כוונה (באמת) הם נוגעים בי סתם תוך כדי שיחה, או לדוגמא בהרצאות שיושבים קרוב אחד לשני (משענת יד צמודה).

מאוד קשה לי עם כל הנסיונות האלה... וכמובן שאני רוצה להמשיך לשמור נגיעה... אך הדבר קשה בסביבה כזאת...

יש לציין: כי אינני יכולה להיות אך ורק בחברת בנות, כיון שהבנות שאני איתן מסתובבות עם חבר'ה בנים מהמכללה.

אשמח אם כבוד הרב יחווה את דעתו ויציע הצעות... תודה מראש.

תשובה

שמחתי מאוד לקרוא את שאלתך המעידה על בחורה עם אופי הנלחמת על דרכה ללא פשרות ומצד שני שואפת לבירורה עד תום.
ובקשר לשאלתך: נדמה לי שאת החומרה באיסור של נגיעת חיבה בין בן לבת את בטח כבר יודעת ואין צורך להאריך בזה, ולגבי נגיעה לא של חיבה אם היא נעשית בלא כוונה תוך כדי ישיבה בכיסאות בעלי משענת משותפת וכדו' הרי זה אונס גמור, למרות שוודאי צריך להימנע מזה כמה שיותר.
לגבי חוסר ההבנה של הבנים לרצונך בשמירת נגיעה נראה לי שכאשר הם יראו שאת מתמידה לא להיכשל באיסור זה אז על אף אי הבנתם הם יעריכו את זה מאוד, כי בעוד שבעולמם אין חשיבות לנגיעה בבת וזה כבר מזמן הפך לדבר זול ושגרתי אצלך הוא נשאר מקודש, וכל אדם מתפעל מכך.
אין ספק שאת עומדת עכשיו בפני ניסיון קשה מאוד שעלול לגבור עם הזמן אך עליך לדעת שבכל פעם שאת מתחזקת ונשמרת את מקיימת את רצון ה' ואפילו גורמת לקידוש ה' גדול יותר מהרבה אנשים שלא נתקלים בקשיים אלו. וכבר אמרו חז"ל באבות (פ"ה משנה כ"ג) "לפום צערא אגרא" - ככל שאדם מצטער יותר בקיום המצווה כך שכרו גדול יותר, את כל מצוות התורה יכול האדם לקיים, אלא שלפעמים זה קשה, אבל הגיבור הוא הכובש את יצרו. והרי בשביל זה ריבונו של עולם נתן לנו יצר הרע, כדי שנכבוש אותו, ויסוד הכל הוא להאמין שיש כח להתגבר, ובטוחני שיש בך כוח זה.
בצד הפרקטי עצתי לך שתשתדלי לצמצם את חברותיך עם אותם בנים ובנות לצורך הלימודים בלבד, ואת זמנך הפנוי תבלי עם חברות דתיות מהעבר ומההווה, כמו כן מאחר ואת נמצאת חלק רב מהיום בסביבה חילונית הייתי מציע לך למצוא איזו מסגרת תורנית כדוגמת שיעור תורה שבועי וכדו' שיעגן ויחזק את עמדותיך התורניות כפי שהם משתקפות בצורה יפה כל כך בשאלתך.
נשמח לתגובה: karnei_shomron@intermail.co.il
בברכה צוות המשיבים ישיבת ההסדר קרני שומרון.

כתבות נוספות