שאל את הרב

מתי אפשר להפסיק לעבוד על המידות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/07/01 14:48 כד בתמוז התשסא

שאלה

: שלום וברכה!!

שאלתי אתכם פעם איך מגיעים לעבודת ה' מאהבה. תשובתכם הייתה שבהתבוננות בבריאה ובחוכמת ה' וגם בחסדיו הרבים וכן בהרבה לימוד אמונה ולהכיר כמה שיותר את הקב"ה- בעזרתם ניתן יהיה לעלות לאט לאט לאהבת ה'.

שאלתי בעצם היא: כמה צריך לעמול ולהתבונן עד שתיטמע בתוכי מעלת האהבה? זאת אומרת עד מתי אתבונן בחסדיו וכו'? וגם אם נניח שהגעתי לאהבה ברמה מסוימת האם אז כבר אפשר להפסיק להתבונן בחסדי ה'? אולי אם אעזוב זאת אז כבר לא אוהב אותו?

ובכלל כל דבר שקונים במידות וכו'- איך אפשר מתי להפסיק וזה כבר טמוע בך וחלק ממך?

בתודה מראש

אוהד

תשובה

שלום אוהד,
ראשית אשריך שבניין המידות חשוב לך ואתה עוסק בו.
המידות הן הלבוש של הנפש, וכאשר מידותיו של האדם ישרות אז הנפש האלוקית שבתוכו יכולה להופיע ולהתגלות בצורה מלאה ולהאיר לו את הדרך לקשר עם אלוקים.
מידת אהבת ה', כמו כל המידות, הן כ"סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה". אין רגע שאדם יכול ולמר לעצמו:"זהו, תקנתי מידה מסויימת". תמיד אפשר להתעלות ולהזדכך יותר – עוד אהבה,עוד יראה,עוד ענוה... זוהי משימת חיינו. צריך לדעת אמנם ש"לא עליך המלאכה לגמור", אך מצד שני "לא אתה בן חורין להבטל ממנה". אפילו בקשר בין שני בני זוג או בין שני חברים כאן עלי אדמות תמיד ניתן לפתח ולהעמיק אותו, לקשר יותר בין הלבבות, להפוך אותם לאחד!
נכון שזו עבודה קשה, אך היא רוויית אושר, כי כל צעד בה הוא עוד צעד של התקרבות אל אלוקים.
לכן צריך להמשיך בדרך הזו ללא הפסקה. על ידי לימוד, על ידי התבוננות, על ידי חשבון נפש ובחינה עצמית בלתי פוסקים. לא להתיאש עם נופלים לפעמים. להפיק מכך לקחים, ולהמשיך הלאה בגבורה ובשמחה.
המשך בדרכך, ותגיע רחוק בעז"ה
בהצלחה רבה!
חברים מקשיבים

כתבות נוספות