שאל את הרב

משפחה מאמצת לשבט מעורב

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/07/01 23:55 כד בתמוז התשסא

שאלה

שלום!

יש אצלנו ביישוב מנהג של משפחות מאמצות- כלומר, זוג צעיר המשמש דמות חינוכית נגישה וצעירה לחניכי חבריא ב'. אל המשפחה המאמצת מגיעים גם בערבי שבת, מפתחים שם דיונים, או סתם מעבירים צחוקיות.

לקראת כניסתם של שבט קוממיות (שהוא שבט דוס), התנהל דיון כללי מה עדיף: משפחה מאמצת מעורבת לבנים ולבנות, ובכך למנוע אי נעימיות מחניכים הדוגלים במעורב ולגבש את השבט לקראת ההדרכה בסניף או שעדיף גם בכיתה י' לשמור על הפרדה מוחלטת ובכך לשמור על הניכור החברתי הקיים בין הבנים לבנות בשבט זה ששנה הבאה יצטרך להדריך יחד?

תודה, קרן.

תשובה

לקרן, שלום וברכה!
בכל שאלה הלכתית שעולה על הפרק יש שני מישורים: המישור העקרוני, והמישור המעשי - איך מיישמים את העקרון ההלכתי בתוך החיים - עם כל מורכבותם.
מהבחינה העקרונית, אין כלל ספק שצריך להשתדל כמה שיותר לעשות ולקיים כל פרט בשו"ע, ובכלל זה גם את ההלכה בשו"ע חלק אבן העזר, סימן כא', סעיף א': "צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד... ואסור לצחוק עמה ולהקל ראשו כנגדה, או להביט ביופיה" וכו' וכו'.
מהבחינה המעשית ישנם שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון, ולא ניתן לומר הדרכה אחת הנכונה לכל מקום ולכל חברה. לכן, עליכם לפנות אל רב הסניף או רב היישוב שלכם ולהסביר לו את המצב, והוא ישקול את כל השיקולים הפרטיים לסניף שלכם, ויורה לכם מהי דעת התורה במקרה הספציפי שלכם.
כל טוב והרבה הצלחה
אילן, חברים מקשיבים

כתבות נוספות