שאל את הרב

מלחמת גוג ומגוג - מתי? האם? איפה?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 14/01/03 20:06 יא בשבט התשסג

שאלה

שלום כבוד הרב של צפת

האם השנה יהיה מלחמת גוג ומגוג אחרי חיסול מלך בבל סא-דם ואם אפשר אני ישמח לכל חומר על מלחמת גוג ומגוג אני מאמין בתנ"ך בכל לב

בכבוד רב

לזר משה מצפת

תשובה

בס"ד

מלחמת גוג ומגוג היא מלחמה שמתוארת בנביא על מלחמה באחרית הימים כאשר רשעי אומות העולם יראו שעם ישראל מתחיל להתחזק ולחזור לעצמו ולהגאל.

חכמינו בגמרא אומרים שהשם הזה "גוג ומגוג" אינו מכוון למישהו מסוים, כמו ש"משיח" אינו מכוון למישהו מסוים. שמות אלו הם שמות של "עוצמה רוחנית" שעם השנים והמאורעות והזכויות היא פועלת בתוך בן אדם זה או אחר ועושה את פעולתה ביחד איתו.

הגמרא אומרת שהיתה תקופה שבה הקב"ה רצה לעשות את חזקיהו למשיח ואת סנחריב מלך אשור ל"גוג ומגוג" אבל בגלל שחזקיהו לא אמר "שירה" לאלוקים על הנס שקרה לו – הדבר לא התבצע.

הרי למדת את העניין הזה שמדובר ב"עוצמות רוחניות" שפועלות בתוך בני אדם שזכאים לכך או חייבים כל כך שהן מגלמות את התפקיד של הרוע העולמי.

לכן אתה צריך לדעת כי בהחלט יכול להיות שהגרמנים הנאצים והרע הנורא שעמד בראשם היו גוג ומגוג ואנחנו כבר עברנו את הרע הזה.

יכול להיות שעדין לא עברנו אותו. אבל כפי ששמעתי ממו"ר אבי כמה פעמים הדבר הזה תלוי בתפילה.
תפילות יכולות להשפיע על הדבר אפילו למפרע.

כשרצה הקב"ה לגאול את עם ישראל ממצרים בימי משה רבינו עדיין לא עברו ארבע מאות שנה של גלות כפי שאמר הקב"ה לאברהם בברית בין הבתרים.

מה עשה הקב"ה?

חישב את הקץ.

הוא חישב את הגלות מלידת יצחק אבינו שגם הוא הסתובב תחת שלטון זר ואפשר לומר עליו "כי גר יהיה זרעך" ואפילו בארץ ישראל הוא הרגיש כמו "ארץ לא לו". ואז יש ארבע מאות שנה מלידתו ולא מירידת יעקב למצרים.

כך יכול לעשות הקב"ה גם היום לחשב את כל הצרות הנוראות שעברו עלינו בגלות הארורה כמו "גוג" אלף פעמים. כאשר מליון ילדים נהרגו נטבחו נשחטו ונזרקו חיים לתוך הכבשנים של הנאצים הארורים המושחתים. ועוד חמשה מליון מבוגרים שגם הם בני אדם וגם להם מגיע לחיות למרות שהם יהודים.

ועוד דע לך כי כתוב בגמרא מסכת שבת לא "דאמר רבי אחא ברבי חנינא, מעולם לא יצתה מדה טובה מפי הקדוש ברוך הוא, וחזר בה לרעה, חוץ מדבר זה".

דברים טובים שיצאו מפי ה' לא משתנים. אבל על דברים רעים כמו מלחמת גוג ומגוג הקב"ה חוזר לפי השתנות מעשיהם של בני אדם וזכות אבותם והצרות הרבות שעברו עליהם.

על זה בדיוק נאמר "וינחם ה' על הרעה אשר דיבר לעשות לעמו"

בהצלחה

כתבות נוספות