שאל את הרב

מחשבות על שדים

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 04/03/11 13:36 כח באדר א'

שאלה

שלום,

אני שמעתי שאם תסתכל במראה בדיוק בשעה 12 בלילה אז תראה את עצמך זז גם מבלי לזוז (שדים) ואני מאוד מפחד מזה.

האם יש דבר כזה?

אם אין איך אני יכול להוציא מנראש שלי את זה?

שבת שלום.

תשובה

שלום נסים,

א. הדבר שאתה תארת - והדומים להם - איננו קיים. ועוד - האמונה בעניינים כאלו אסורה במפורש מן התורה.
ב. השאלות היותר מחייבות התבוננות הן - מה מביא אותך להאמין בכך, ואיך "להוציא דבר זה מהראש"? על כך יש לי שתי הצעות:
- בדרך כלל כאשר יש לאדם מחשבות מוזרות וקשות שהוא אינו יכול להמלט מהן זה בגלל שאין "בראש" שלו מספיק מחשבות המחיות את נפשו והמקנות לו הרגשה חיובית של קיומו האישי. בזה שאדם חושב מחשבות הללו, הוא בעצם יורד על עצמו ואומר לעצמו שהוא איננו שווה.
במצב זה חשוב מאוד להתחיל "להרים את הראש", ולאט לאט ללמוד "למלא את הראש" בכוח של חיים. איך עושים את זה? לומדים תורה בדרך ובמקום שממש נהנים מהלימוד. לא לומדים כמו שמישהו אחר מציע או כמו שאתה חושב שמישהו אחר רוצה ממך. אלא באופן שאתה ממש נהנה ושנותן לך חיים וחיות. גם חשוב להיות עם אנשים שמדברים על דברים חיוביים גם עושים מעשים שיש בהם ערך לרבים - מעשי חסד, מעשים התורמים לקהילה או לעם ישראל. גם תחביבים המהנים אותך הם חשובים. כל הדברים המכניסים בך כוחות חיים, ואורות בנפש, מגרשים מחשבות על שדים מהראש.
- אם אחרי שתעשה כל זה במשך תקופה, לא יהיה שום שינוי במצב המחשבות, כדאי ללכת לייעוץ מקצועי. זה בדרך כלל סימן שיש משהו בעבר האישי שלך לפני הרבה שנים, משהו ששכחת או שאתה בכלל לא מודע לו, שהיה קשה מאוד לך. הדבר הזה משפיע על נפשך ומביא את המחשבות על שדים לתוך הראש שלך, בלי שאתה יודע מאיפה הן באות לך.
בברכה, דוב ברקוביץ

כתבות נוספות