שאל את הרב

מוות לערבים

חדשות כיפה הרב שי פירון 18/07/01 12:20 כז בתמוז התשסא

שאלה

שלום כבוד הרב,

מאז החלה "אינטיפאדת אל אקצה" פגשתי פעמים רבות בסיסמא "מוות לערבים".דבר זה מפריע לי עד מאוד. אני אמנם מאמינה כי "טרנספר לערבים" יכול היה לעזור לנו מאד ולפתור הרבה מצרותינו, אבל קשה לי להשלים עם אנשים המצדדים ברעיון של חיסול אומה שלמה רק על עצם היותם ערבים. אני מסכימה עם כך שיש להשמיד את כל אלו הטובחים בנו ופוגעים בילדינו, אך האם גם ילדים נשים וטף שלא חטאו ראויים לעונש מוות על לא עוול בכפם? המקרה של התינוקת בת העשרה חודשים, שלהבת פס, היה אחד מיני רבים שזיעזעו אותי. וכשאני חושבת על העניין, אני שואלת את עצמי "במה בעצם אנו שונים מהם אם גם אנו מסוגלים לרצוח חפים מכל פשע בדם קר?"

אשמח מאוד לקבל את דעת התורה בעניין.

תשובה

ב"ה

שלום,

אין שום מקום לאמירה גורפת כגון "מוות לערבים"! אין שום מקום לאמירות שביסודן חוסר צדק ופגם מוסרי גדול! אמירות כגון אלה פוגעות בצדק האלוקי שצריך להופיע ע לידי עם ישראל בעולם. אל לנו הגרר לאמירות נוראיות מעין אלה. אין הם חל מדרכנו הרוחנית.
כל מי שאומר אמירות כאלה בשם התורה, יש להוקיעו להרחיקו ולמנוע ממנו לדבר בשם התורה שהרי הוא מחללה' ועל כך אין כפרה.
אנו נלחמים בכל מי שמבקש את רעתנו. יש לנו חשבון ארוך עם האומה הערבית שהכריזה עלינו מלחמה ומבקשת למנוע מאתנו לשוב לציון, המולדת שלנו, אחרי אלפיים שנות גלות. אבל, אין לנו ולא כלום כנגד הערבי הפרטי הגר בארץ. עליו חלים הכללים של "חביב אדם שנברא בצלם". עלינו לכבדו ולהמנע מפגיעה מיותרת בו כמו בכל אדם.
השתדלי למחות כנגד דעות פסולות כגון אלה למען לא תהיה להם שביתה במחננו.


בברכה,


שי

כתבות נוספות