שאל את הרב

מה לעשות עם חברים שמתדרדים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/09/02 20:57 ב בתשרי התשסג

שאלה

אני מאמינה בכל ליבי בקב"ה ובתורתו. אני נתקלת הרבה פעמים בוויכוחים עם חברים שמתרחקים מהדת. אני רוצה לדעת איך להגיב אל תופעה כזו בצורה אפקטיבית. המקרה שבו אני זקוקה להכי הרבה עזרה חריג במקצת, יש לי חבר שאומר שהוא נמשך לנצרות!!!! הוא בהתלבטות נפשית, הוא לא יודע מספיק.... אני אשמח עם תפנו אותי למקורות יהודיים נגד הנצרות. ואיך מתמודדים עם כזה דבר???

תשובה

שלום לך,
הצטערנו לשמוע על המצב בו את נמצאת ועל כך שחברייך מתרחקים מהדת.
מכל מקום דעי לך שהניסיון מלמד שויכוחים אינם כלי יעיל לשכנוע כלל וכלל. נדיר מאד למצוא מישהו שהשתכנע מויכוח. מה שקורה בדרך כלל הוא שכל צד רק מתבצר בעמדתו יותר, מבלי להקשיב בכלל לטיעוני השני ולהיות פתוח להשתכנע ולשנות את דרכו. את רק עלולה לצאת מויכוחים כאלו מתוסכלת ומבולבלת ועם עוגמת נפש וצער מיותר.

ישנם שלושה דברים אחרים שביכולתך לעשות:
א. ללמוד, לברר ולהיבנות בעצמך כמה שיותר, להעמיק ולהקיף בלימודי אמונה ויהדות, ואז, מעבר לכך שתהיי בנאדם רציני ועמוק יותר החי בשלום ואמיתיות עם תורתו ואמונתו, יום אחד תדעי בעצמך איך להתמודד ולענות על כל השאלות הללו ולסייע לאחרים.
ב. לגבי חברים כאלו שכן מוכנים לשמוע, שפתוחים לקבל תשובות והבנות חדשות, ניתן לנסות להסביר לפי מה שלמדת על כה (כמובן מתוך ידיעה שאת עוד צעירה ובשלבי לימוד, ולא ייתכן שכבר יהיו בידך כל התשובות וכל ההסברים), ולנסות ללמוד יחד מספרים באמונה או לפנות ביחד אל רב כדי לברר נושאים שעולים.
ג. לגבי אותו בחור שלדברייך נמשך לנצרות.
זה נשמע לי קצת מוזר. די נדיר למצוא מקרים שבחור דתי חושב על רעיון אווילי כזה, ומתעניין בדת שהיא מהפחות הגיוניות והמתקבלות על הדעת שייתכנו, ובפרט שיש לנו, לעם היהודי, חשבון דמים ארוך איתם לאחר שרדפו אותנו ושפכו את דמנו במשך אלפיים שנה. האשימו אותנו ברצח האלוהים שלהם, בהשתמשות בדם ילדים נוצרים לאפיית מצות, בהרעלת בארות ובמה לא.
אני חושב שהטוב ביותר הוא להפנות אותו אל רב שישוחח איתו ויברר מה באמת הבעיה שלו. אם הוא רוצה הוא יכול גם לפנות אלינו- חברים מקשיבים- בטלפון (6518388 – 02) או באימייל (aviya@maale.org.il), ונשתדל לסייע לו.
מכל מקום כיוון ששאלת אצרף לך קישורים לכמה תשובות שלנו בנושא של הנצרות:
המעטפה והתוכן –
http://kipa.co.il/noar/n_show.asp?id=743
יהדות, נצרות ואיסלאם– איך אפשר לדעת מי צודק? http://kipa.co.il/noar/n_ask_show.asp?id=106
איך יתכן שהנצרות והאיסלאם מצליחים כל כך?
http://kipa.co.il/noar/n_ask_show.asp?id=2426

בהצלחה רבה ונשמח להתעדכן בהתפתחויות
יוני, חברים מקשיבים

כתבות נוספות