שאל את הרב

לשון הרע

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 08/03/06 21:43 ח באדר התשסו

שאלה

שלום,

אני משתדל מאוד שלא להגיד לשון הרע על אנשים, אבל כאשר אנשים אומרים דברים שמאוד מעצבנים אותי ואני חייב לספר למישהו כדי ל"הוציא את העצבים", האם מותר לי לעשות זאת?

עוד דבר, לאחרונה הייתה לנו שבת ישיבה, למרות שהאווירה הרוחנית, כאשר הר"מ לא נמצא, כולם הוציאו לשון הרע על אחרים, ובקיצור, ריכלו. אני יודע שכאשר זה קורה קשה לי שלא ללכלך על אחרים, אבל אני בהרגשה מאוד רעה אחרי זה. האם כדאי לי פשוט להישאר בבית ?

בברכה,

יוסי

תשובה


לשואל שלום.
ישר כוח על רצונך הכנה לשמור על הלכות לשון הרע ובטוחני שגם תצליח.
איסור לשון הרע הוא איסור חמור מאוד כידוע, הגורם לפירוד בין אנשים ולשנאת חינם. לכן כל אדם מחויב לעשות ככל יכולתו ולהישמר מכך.
אם הוא רואה שהחבורה בה הוא יושב מרבה בלשון הרע ורכילות עליו להסתלק מחברתם. וכשאינו יכול ללכת משם עליו לפחות להראות שאינו שבע רצון מדבריהם ואף להוכיחם אם הוא יודע שישמעו לו.
בעיקר כאשר מתעצבנים צריך להישמר מלומר לשון הרע כי אז היצר חזק יותר. זה שקשה להיזהר מכך בזמן של כעס עדיין לא מתיר את האיסור. על האדם מוטלת החובה לעבוד על מידותיו ויצריו כך שהוא ישלוט בהם ולא שהם ישלטו בו.
אם נפלת ונכשלת אל תתייאש חלילה, אלא תקבל על עצמך שבפעם הבאה אתה תנצח. וגם אם שבע ייפול צדיק - וקם.
לא ניראה לי שבשבתות ישיבה עליך להישאר בבית. אווירת השבת בישיבה יכולה לתרום יותר מאשר שבת בבית. אך בכל מקרה תשתדל להתחבר עם אנשים ששומרים על לשונם או לפחות כאלו המכבדים את רצונך להימנע מלשון הרע.
בהצלחה.
צוות המשיבים של ישיבת ההסדר קרני שומרון
לתגובה: karnei_shomron@intermail.co.il

כתבות נוספות