שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 19/12/05 17:03 יח בכסלו התשסו

שאלה

יש לי חברה שהיא ממש ממש ממש שמאלנית כל הדעות שלה הם קיצוניות לשמאל היא טוענת שההתנתקות היא באה בגלל שלא הינו בסדר ולא שמרנו מצוות זה נכון אבל היא אומרת שכל הכבוד לשרון שהוא עשה את זה והוא שליח של אלוקים אני שעות מתווכחת איתה אבל זה לא עוזר אולי את יכול להסביר לי איך להבין אותה ? אה ודרך אגב היא חברה די טובה שלי...

תשובה

שלום לך
הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד! מעלה גדולה היא, לנסות ולהבין את דברי חברתך אף כשהם כ"כ מנוגדים לכל מה שאת מאמינה בו!
ראשית, בנוגע לדבריך, חס וחלילה לומר שההתנתקות היתה עונש על כך שלא קיימנו מצוות כראוי! להפך, ההתנתקות היא עצמה חטא ועבירה וה' לא רוצה שנעשה עבירות. מאידך, אף אחד לא יודע את תעלומת דרכי הנהגת ה' בעולם לפרטיה, ואין אנו רשאים לקבוע שה' לא מנע את ההתנתקות בגלל סיבה כזו או אחרת.

לעיתים ה' משתמש ברשעים כדי להעניש את עם ישראל כפי שנאמר על מלך אשור שהגלה את עשרת השבטים "הוי אשור שבט אפי ומטה הוא בידם זעמי" (ישעיה).
אולם לא תמיד זה כך, מפני שיש לאדם בחירה חופשית ולכן כשאדם עושה מעשה רע יתכן שאין זה כלל גזירת ה'. יתכן שהאדם עושה זאת בגלל יצרו הרע.

על כן, איננו יודעים מיהו שליחו של אלוקים ואין לנו כל דרך לדעת זאת.

בין אם מדובר בגזירה אלוקית ובין אם מדובר ביצר הרע, האחריות למעשה מוטלת על האדם, כפי שמצאנו במצרים ששעבדו את בני ישראל, שאף שהקב"ה גזר על ישראל שישתעבדו במצרים, אעפ"כ נענשו המצרים לבסוף.

שנית, בנוגע לדברי חברתך, איני יכול לפרש את דבריה. כדי להבין אותה, את צריכה לנהל איתה שיחה כנה ועמוקה, בידידות ובהקשבה.
נשמח לתגובה karnei_shomron@intermail.co.il
צוות המשיבים ישיבת ההסדר קרני שומרון

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368