שאלה
למדתי במ"ב שאין לומר שלום לחברו לפני תפילה כי א"א לקרוא שמו ית' על אדם לפני שמקדים לפנות לקב"ה.
בזמן האחרון אני פוגש אדם זקן כל יום בדרך לתפילה, כל בוקר הוא אומר לי בוקר טוב ואני מחזיר לו בשפה רפה כפי שהבנתי שצריך לנהוג.
אתמול הוא התעצבן כבר שאני לא עונה לו ואמר לי שאני עובר על דין ונקרא "גזלן" ככל מי שלא מחזיר שלום לחברו...
האם בוקר טוב זה בכלל אמירת שלום? האם אני לא נוהג נכון כשאינני מחזיר שלום/ בוקר טוב לאותו זקן?
מה הדין?
נאמר שם במ"ב שלומר "צפרא דמרי טב" זה בסדר- האם זה רק בלשון ארמית או הכוונה כפשוטו גם בעברית?
תשובה
שלום רב
מותר לומר בוקר טוב לפני התפילה.