שאל את הרב

חתונה עם גויה

חדשות כיפה הרב יוגב כהן 01/09/16 14:49 כח באב התשעו

שאלה

שלום, הכרתי בחורה בתחילה שלא ידעתי שהיא גויה ולא חשבתי בכלל על העניין הנ''ל, התאהבתי בה, כשהיא בחורה מאוד שמרנית, מסודרת מטופחת אוהבת דואגת, ובעיני היא מושלמת מכל הבחינות והאישה שהייתי רוצה לחיות איתה, במילים אחרות היא עונה על כל הבקשות שלי, והייתי בכמה וכמה זוגיות לפניכן קשרים רציניים בלבד של שנה ומעלה.

אף פעם לא פגשתי בחורה כמותה, צנועה, מתחשבת, רגישה, דואגת לזולת ולסובבים אותה, עובדת חרוצה ומסורה. לדעתי המעלות שלה מאוד חשובות לציון מכיוון ובהרבה מאוד נשים המעלות הללו לא קיימות.

לאחר שהבנתי שהיא לא יהודיה שוחחתי איתה על כך, והבהרתי לה שתהליך גיור זה דבר ארוך ומייגע ושלעולם לא נוכל להתחתן או להביא ילדים ביחד ובכלל עצם העובדה שאנחנו מבלים כזוג וחיים בצורה כזאת היא פסולה עבורי מכיוון ואני יהודי. החלטנו לאחר כמה ימים שאנחנו נחשוב על כך במשך שבוע שבועיים ונחליט מה עושים עם הקשר.

בסופו של דבר היא החליטה שהיא מוכנה ורוצה להתגייר על מנת לחיות חיים יהודיים ולחיות לצידי, היא מאוד מראה עניין באורח חיים היהודי,

ומאמצת את שמירת השבת כמשהו שהיא מאוד אוהבת ומתחברת אליו.

הייתי רוצה לדעת מה אני עושה מכאן ולהלאה כדי לכוון לזוגיות בריאה ותקינה למרות שאני כבר מצפה לתגובות קיצוניות.. הייתי רוצה לדעת מה התהליך שנצטרך לעבור ובאיזה צורה ופחות לשמוע מילים הקשורות בהפסקת הקשר.

הייתי רוצה לדעת גם מה יהיה עם יהיה לנו ילד והוא יעשה ברית מילה ויגדל כיהודי לפי כל ההלכות המצוות וכו'. היהדות מאוד חשובה לי, אני עצמי לא אדם דתי, אני לא שומר שבת אך עושה הרבה חובות כמו להניח תפילין כל בוקר, לשמור כשרות, לשמור על כלים וכיורים כשרים בבית לא להדליק אש בשבת.

הייתי שמח לקבל תשובה שתוביל את הקשר הזה להיות חזק מוצלח ובריא במיוחד במובן הרוחני (הדת)

אני חייב לציין גם שהבחורה לא פוחדת משום מכשול ומאוד חזקה בכדי לעבור את התהליך הארוך והמייגע הזה באופן חיובי.

תשובה

שלום וברכה

מניעת התבוללות היא ערך חשוב מאד, וטוב מאד שהגעת למסקנה זו בעצמך!

מציע, שתדבר ישירות עם הרב ישראל רוזן ממכון צומת.(חפש בגוגל). הרב רוזן היה ראש מנהל הגיור, והוא משמש כיום כדיין בבית דין לגיור ממלכתי. נושא רגיש זה, מחייב ליווי אישי של דיין הבקיא בהליך הגיור.

ברכה והצלחה

יוגב כהן
הר ברכה

כתבות נוספות