שאל את הרב

חיזוק האמונה

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 09/10/02 20:40 ג בחשון התשסג

שאלה

הרב

אני מוצא זמן ברגילה שלי לשאול אותך שאלה שמציקה לי, נא לענות בהקדם בבקשה.

היסודות שלי באמונה הם מאוד חזקים מהבית ומהישיבה אבל בצבא יש לי רגעי חולשה ומשבר אולי זו תאוה של בחירה חופשית אולי זה יצר הרע

לא יודע מה זה, תן לי בבקשה חיזוק לאמונה.

והאם הרב יכול לתת לי מספר טלפון כדי לשאול שאלות מהשטח?

ממש תודה לך.

רונן

תשובה

שלום לחייל היקר שלנו

אשרי העם שמחנהו קדוש ואלו הם חייליו המנצלים את רגעי חופשת הרגילה שלהם לחיזוק באמונה.
אשתדל לכתוב לך מעט מילים ואמרים ויהיו לרצון בעזרת ה' לחזק את עצמי ואולי גם את זולתי.
כאשר אדם נמצא בחברה תורנית מובהקת, כמו ישיבה וכדומה כי אז הרי הוא מתחזק בכל עוז בדברי תורה ומצווה וקל לו יותר לקיים את המצוות. אך כאשר סביבתו איננה תורנית כמו בישיבה כי אז קשה יותר. אבל הלא כך היא דרכה של תורה, פעמים שאתה יושב בבית ה' ופעמים בחצרות בית ה' ולפעמים אתה מתהלך בשווקים. ואין לו לאדם ישיבה קבועה במקום אחד של קדושה בלבד.
ועתה, בכל בוקר כשאתה לובש עליך את מדי הקודש - מדי החיילים, עליך לזכור שאתה מזכה את עם ישראל שאתה חייל בצבא ה', בצבא העם, אתה שליח מצווה ושלוחי מצווה אינם נזוקים לא בגשמיות ולא ברוחניות.
אתה מתפלא שהיצר הרע מתלבש עליך? נו בוודאי, הרי ליבו מתחמץ בקרבו כשהוא רואה את קידוש ה' שלך ושל חבריך, כשהוא רואה איך חיילי צבא הגנה לישראל עומדים על משמרת הקודש בקדושה ובטהרה והוא מתקנא, הוא מבקש להסית ולהדיח ולקלקל. אך אתה לא תתן לו להניא אותך מקדושתך, לא תיתן לו לפגום ולקלקל חלילה וחס את הזכויות שלך.
ועל כל רגע ורגע שאתה מתגבר על יצרך ומנצח אותו, אתה זוכה למעלות רמות. אין ערך ואין יחס ואין שעור לזכויות שלך. אתה יודע שכאשר אתה מקיים מצווה, כאשר אתה לומד תורה, שכרך פי כמה וכמה יותר של היושב בישיבה. ואותם רגעי יאוש או נפילה הם בדיוק אותם רגעים של חיזוק ואמונה.
מה שעובר עליך זו תופעה טבעית המצויה אצל כל אדם, באזרחות ובצבא בכל מקום ליצר הרע יש תפקיד ואתה הגדרת אותו נכון, כי בלעדיו היינו כמו מלאכי השרת ללא בחירה חופשית.
אל תתרגש ואל תתייאש מפעולתו, הוא עושה את שלו בצדק. אבל אתה תתגבר, מושכהו לבית המדרש חזקה עליך שאתה קובע עיתים לתורה ולתפילה ומוצא לך את הזמנים למלא את הימים והלילות בדברים של קדושה בנוסף לעבודת הקודש הצבאית.
אשר על כן עמוד בקשר עם רבותיך ואיתי בכל עת ובכל זמן ודע לך, קדוש וטהור אתה וצדיקים הולכים ומתעלים מחיל אל חייל בגשמיות וברוחניות יהי ה' עמך גבור החייל.
יהי רצון שנזכה לראותך בחופתך שתגדל ותעלה מעלה מעלה
באהבה, אוהבך ואוהב כל זרועות הבטחון.

נ.ב. את מספר הטלפון אשלח לך באופן אישי לדואר האלקטרוני

כתבות נוספות