שאל את הרב

התייעצות עם רב

חדשות כיפה צוות ישיבת אלון מורה 16/12/05 12:58 טו בכסלו התשסו

שאלה

שלום וברכה. רציתי לדעת היכן ניתן להיפגש לשיחה עם רב או רבנית באיזור [ ]. חשוב שיהיה ניתן לדבר בחופשיות ובפתיחות על נושאים מהותיים בנוגע לדת ולחיים, לא מחפשת מישהו שיפיל עלי חוקים וכללים כי את זה אני יכולה גם לקרוא לבד.

תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה.

אפשר היה לצרף את שם הרב טלפון ובזה לגמור עניין, אבל בכ"ז, לפני שאת מתקשרת, חשבתי להוסיף כמה דברים שעלו בראשי בעת שקראתי את שאלתך:

א."עשה לך רב"
הדרך הראויה היא, למצוא רב מסוים שבו ניתן להיוועץ, הן בענייני הלכה ("חוקים וכללים"), והן בעניינים אמוניים והשקפות עולם. ע"מ להתקדם יש צורך בדרך ברורה, להציב מטרות ולבחון את עצמנו לכל אורך הדרך.
אם מצליחים למצוא רב המדריך אותנו ומלוה אותנו בהתלבטויות בדרכי החיים – אפשר להרוויח מכך רבות (מעבר ל"ידיעות " בלבד).

ב."החוקים והכללים"
נדמה לנו, כי הדברים המעשיים – מה לעשות, איך ומתי – אינם חלק מהותי בבנין האישיות שלנו, אך באמת, הכל מחובר יחד. המבט האמוני מקרין על דרך העשייה של המצוות (או האיסורים) , והן נעשות מתוך גישה אחרת של שמחה ורצון להתקרבות לרבש"ע. מאידך, אמונה ללא קיום המעשים – היא אמונה עקרה וללא התחייבות.
גם הלימוד העצמי של ההלכות "היבשות", כשאינו בא בסדר ובמקום הנכון – בהדרגה ובהתאמה למדרגת האדם – עלול לפגוע ולהרחיק את הלומד מראיה נכונה על המעשים שהוא צריך לעשות.
נכון, שאפשר ללמוד זאת לבד, אך כדאי שגם זה יעשה בהדרכה ובהכוונה של אדם המכיר אותך ואת מצבך.

ג.דיון חופשי ופתוח
דיון חופשי שאין בו רצון אמיתי לברר דברים ולקחת אחריות על עצמי, גם כשמשמעות הדברים היא קבלת החלטות המחייבות שינויים גדולים – דיון זה הינו דיון עקר ובד"כ מוביל להתנגחות ולויכוחי סרק של ´מי ינצח´.
רק מתוך רצון אמיתי לשאול ולהבין אפשר לגשת ולברר – הכל, מא´ עד ת´ (בלי להתבייש ולחשוש מהתגובה שתקבלי).

בברכת הצלחה בהמשך.
אמיר

כתבות נוספות