שאל את הרב

המישפחה לא מכבדת אותי מספיק לאחר שחזרתי בתשובה

חדשות כיפה הרב דוד צוקרמן 06/11/06 21:46 טו בחשון התשסז

שאלה

הרב,אני בחור בן 16 .בגיל 13 הבנתי שהחיים שאני חיי בהם ,הם בעצם שקר אחד גדול,החלטתי לקחת את עצמי בידים ולהיתחזק...והיום ב"ה אני בישיבה ואני דתי לכל דבר...

אבל יש בעיה גדולה. . . המישפחה שלי חילוניה..

אבל אנחנו שומרים בן בשר לחלב (בכלים לא מקפידים)אנחנו אוכלים רק כשר בבית..אבל לפעמים יש ייצר הרע ..אמא שלי עובדת בבית חולים..והיא עובדת אם עובדים ערבים...

שהם מביאים לה לפעמים דברים לא כשרים..היום למשל מצאתי בארון מיטבח בקבוק..ושאלתי את אמא שלי מה זה..והיא ענתה לי "זה מי ורדים שמישו ערבי מעבודתי נתן לי "אמרתי לה "אמא אבל זה לא כשר " .((.כי באמת אין על זה כשרות וכתוב על הבקבוק כמה מילים בערבית..)) ואמא הגיבה בזילזוז ואמרה לי "לא נורא"ועשתה הבעת פנים של זילזול...

הרב אני בתור אדם דתי לא יודע איך לקיים מצות שאני בביתי..לא מפריעים לי לשמור מצוות..

אבל מה אני עושה בעניין שאמא שלי לא שומרת על סכו"ם כשר..ואחותי הגדולה גם דתיה..והרב ה בעיה לי ולאחותי...מה אנחנו עושים במצב שהמישפחה לא שומרת על ה"מטבח הכשר"...?

ניסינו (אני ואחותי) לדבר אם אמא שנתחיל לשמור על "מטבח כשר" ואמא ענתה בכעס "נירא כבר"...

מה אני עושה...?!?!?

אני כ"כ רוצה ליחיות בבית יהודי כשר,אבל לא מאפשרים לי!!

ועוד שאלה לא קשורה..איך עושים מים אחרונים?!

תשובה

העובדה שבגיל צעיר יחסית הגעת בעצמך להחלטה כל כך משמעותית מעוררת התפעלות. אמנם הדרך בה אתה הולך כרגע מלאה קשיים, אבל התמודדות איתם גם תיתן לך הרגשה טובה וגם תביא אותך למעלה יותר גבוהה.
שני דברים שציינת בשאלתך יכולים לסייע לך בבעיות אותן העלית. לימודיך בישיבה קושרים אותך גם למחנכים וגם לחברים בהם אתה יכול להעזר, כמו גם אחותך הגדולה שנמצאת במצב דומה לשלך אבל אתם יכולים להעזר אחד בשני.
אינני יכול להבטיח, אבל לקוות שכאשר משפחתך תראה שכוונתך וכוונת אחותך רצינית, לא רק שלא יפריעו לכם אלא אף ינסו לסייע לכם. אולי אפשר לנסות גם בתחום זה לרתום לעזרה מישהו מן הישיבה שיש לו קשר עם משפחתך.
זכור שהקושי שאתה נמצא בו עכשיו הוא זמני, גם אם הזמן נראה כרגע ארוך. השתדל להחזיק מעמד ולהמשיך וכבר הבטיחו לנו שהבא ליטהר מסייעים אותו.
לשאלתך על מים אחרונים – ראוי ליטול ידים בסיום הסעודה. אין צורך בכמות גדולה אלא כמות שמספיקה לרחוץ את האצבעות עד המקום שבדרך כלל מתלכלכות. נוהגים לא להשאיר את המים שנטלו למים אחרונים על השולחן בשעת הברכה אלא מורידים את הכלי עם המים מן השולחן. יש דעות שונות לגבי ניגוב הידים אחרי מים אחרונים, לכן ראוי לנגב. לא מברכים על מים אחרונים. ראוי לא לדבר בין מים אחרונים לברכת המזון.

כתבות נוספות