שאל את הרב

היתר נישואין

חדשות כיפה הרב דוד הריסון 29/06/04 16:38 י בתמוז התשסד

שאלה

אני בחורה בת 31 לפני 6 שנים התגרשתי מבעלי מכיון שבגדתי בו ומאז הגירושין התקשינו להיפרד ומיד חזרנו עד היום כשלפני חצי שנה נולדה לנו תינוקת. אנו מעוניינים מאוד להתחתן למרות שידוע לנו שאסור , אנחנו לא יכולים להיפרד מכיון שאנו אוהבים וכיום גם בגלל התינוקת , אנו מוכנים לכל בכדי לשוב ולהינשא אנא עזור לנו במציאת פיתרון. אנחנו רוצים לתקן טעויות ולבנות בית נאמן בישראל ומוכנים לעשות הכל בכדי לתקן ולהתחתן בשנית. נוכל לציין שהתינוקת שלנו עברה גם לפני חודשיים ניתוח ראש שבמהלכו קיבלה דום לב וברוך ה' חזרה לעצמה וניצלה, אנו מרגישים שזהו העוון שאנו חיים באיסור אבל אם ניפרד לא נוכל לעולם להתחתן כי שש שנים מאז הגירושין ניסינו ובזבזנו זמן.

אנחנו מקווים שתעזור לנו להקים בית חדש בישראל למרות הכל. בתודה מראש

תשובה

שלום
ההלכה אוסרת על אשה שקיימה יחסי מין ברצון ולא באונס עם גבר אחר בהיותה אשת איש לחיות עם הבעל או עם הבועל לעולם.
מהרגע שהאיש אמר לאשה "הרי את מקודשת לי..." הרי הוא אסר אותה על כל העולם כהקדש, מוסד הנישואין בישראל הוא קדוש ויקר וכל פגיעה בו הוא פגיעה אנושה שאין לה תקנה, וכמו שאנחנו יכולים להבין שאם מישהו פגע באחר בנפשו אע"פ שהוא יבקש את כל הסליחות שבעולם ויעשה תשובה גדולה הוא לא יוכל לעולם להחיותו, וגם אם זאת היתה טעות של רגע (כמו נהג שנרדם על ההגה), יש דברים בעולם שלא ניתן לתקנם כפי שגזרה עלינו חכמתו העליונה.
בודאי שערי תשובה לא ננעלו והתשובה מקובלת בכל זמן ובכל מקום, ולב יודע מרת נפשו והקב"ה מרחם ומקבל מי שבא אליו בלב שלם, אך לשוב ולהנשא לא ניתן.
בברכה

כתבות נוספות