שאל את הרב

החזרה בתשובה של הוריי

חדשות כיפה הרב דוד צוקרמן 26/07/09 05:22 ה באב התשסט

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני בן 17 ואני חוזר בתשובה משנה שעברה בערך.

אני נולדתי למשפחה חילונית ואני מאוד רוצה להראות להוריי את דרך האמת..

אני מראה להם הרבה הרצאות מאתר הידברות ומנסה לדבר איתם אבל זה לא בדיוק מצליח.. הם מסכימים עם הדברים אבל לא עושים עם זה כלום..

מה היית מציע לי? תוכל אולי לכוון אותי להרצאות מסויימות שיש בכוחן להשפיע?

לדוגמא אבי אומר שהקב"ה רוצה שנהיה בני אדם טובים ולא יותר מזה.. אני רוצה לתת לו הסבר משכנע שצריך לעשות גם מצוות בין אדם למקום..

תודה .

תשובה

שלום!
המשנה במסכת אבות אומרת "הלל אומר: הוי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". מסביר הרצי"ה קוק זצ"ל שאהרון לא עשה שום מעשה ישיר על מנת לקרב את הבריות לתורה, אלא בכך שהיה אוהב שלום ורודף שלום ואוהב את הבריות, הדוגמה האישית שלו היא שגרמה לאנשים להתקרב לתורה.
הוריך חיים באורח חיים שכבר התרגלו אליו, והם כבר מבוגרים, ואינני משוכנע שנסיונות ישירים לשנות את אורח חייהם היא דרך נכונה. המשך אתה ללכת בדרך בה בחרת, תעמיק בדרך זו, לך בדרכו של אהרון לאהוב את השלום ולרדוף אחריו - לא להגיע חלילה לעימותים עם ההורים, ובזה תתן דוגמה אישית כיצד מתנהג שומר תורה. אני מכיר כמה וכמה אנשים שחזרו בתשובה ומתוך כך גם הוריהם אחריהם חזרו בתשובה. אבל אני חייב לומר שאני מכיר גם דוגמאות אחרות, של אנשים שחזרו בתשובה והוריהם לא חזרו. לא צריך להיות מתוסכל גם במקרה כזה. אל תיקח על עצמך את האחריות להחזיר את הוריך בתשובה. תשמח בכך שאתה מצאת את הדרך הנכונה, המשך בה והתחזק עוד ועוד. בכך תראה גם להוריך את דרך האמת באופן הטוב ביותר.

כתבות נוספות