שאל את הרב

הדרכה בתנועה מעורבת

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 10/06/06 23:33 יד בסיון התשסו

שאלה

שלום רב!

אני בטוחה שהשאלה שלי כבר נשאלה הרבה פעמים, אבל אצלי היא יותר מסובכת.

גלשתי באתר וראיתי שהתשובה על השאלה- האם להדריך בתנועה מעורבת? היא, שמי שעד עכשיו היה חניך בתנועה- מה ההבדל בין להדריך, ולהפך- זה יותר טוב.

הבעיה שלי היא שעד עכשיו לא יצאתי למחנות וטיולים בתנועה בגלל הסביבה המעורבת, אבל ההדרכה דורשת את היציאה עם השבט, חוצמיזה שיש גם ישבצ"ים וכל מיני סמינריונים שחייבים לצאת אליהם- מה שאומר שמה שנמנעתי ממנו עד עכשיו הופך לבלתי נמנע.

אני מאד רוצה להדריך, ואני חושבת שאני יכולה לתרום , לתת וגם לקבל המון, רוב חברותי ידריכו- ולא רק שלא אהיה מדריכה, אלא שאהיה מנותקת גם מהחברה- אני אבוא לסניף וחברותי יהיו עסוקות בהדרכה.

האם יש איסור הלכתי עם המצב שבו אדריך ואאלץ לצאת לכל המחנות והטיולים, עם זה שבאופן טבעי אשהה יותר במחיצת בנים?

זה מאוד חשוב לי, לכן אשמח לקבל תשובה בהקדם.

מוריה, שבט נצח.

תשובה

מוריה שלום,
לא אכחד ממך שיש רבנים המסתייגים לחלוטין מפעילות בתנועה מעורבת. דעתי האישית היא שבמקרה שלך רצוי שתקבלי על עצמך את ההדרכה, ותעשי את המיטב כדי לתרום ולהשפיע. יהיה זה רע מאוד אם בנות בעלות רמה דתית גבוהה יימנעו מהדרכה, ויותירו את הזירה למי שפחות מקפידות. הניסיון מלמד שמדריכים יכולים להשפיע, לעיתים אף יותר מאנשי החינוך והרבנים, ואם את מרגישה בכנות שיש ביכולתך להשפיע שומה עליך לעשות זאת, ולא להישאר מתוסכלת בצד.
באשר למחנות, טיולים וכיו"ב, חשוב לתכנן היטב כיצד לתת לחניכים משימות ותכנים שיעסיקו אותם, וימנעו מהם את הבטלה שעלולה להביא לידי חטא.
בהצלחה,
רונן לוביץ

כתבות נוספות