שאל את הרב

האם אפשר ליזום קשר עם בחור שמוצא חן בעיני?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/07/01 16:10 כז בתמוז התשסא

שאלה

אם אני פוגשת מישהו שמוצא חן בעיני ויוזמת (כאילו "מתחילה" איתו), האם יש בזה חוסר צניעות?

תשובה

שלום לך,
אם פגשת בחור שמוצא חן בעינייך, ומתוך התרשמות מקרוב או בירור אצל אנשים שמכירים אותו את מוצאת בו את הנתונים שלדעתך יכולים להוות בסיס לקשר רציני שיוביל לנישואים (כגון: תכונות אופי, רקע , שאיפות בחיים וכדו') , וכוונותייך הן לשם שמים באמת, אין פסול בכך שאת תיזמי את הקשר (אמנם, יש להעיר שאם הקשר התחיל בהתרשמות חיצונית וכבר בעקבותיה הוא מצא חן בעיניך, יש להיזהר במיוחד, כי לפעמים התאהבות ורגשות שמתעוררים פוגעים בכושר השיפוט האובייקטיבי של האדם, ומונעים ממנו מלבדוק באמת האם הצד השני מתאים לו באמת, ויש כאן בסיס לקשר של חיים, או שהאהבה מעוורת את עיניו) .
אם לאחר הבירור הוחלט שראוי לנסות ליזום קשר, יש לעשות זאת בצניעות ובחוכמה, כגון: באמצעות מכר משותף שיגש ויברר האם היחס שלו כלפייך זהה, והאם הוא מוכן לקשר כרגע.
מעבר לעניין הצניעות זה גם יהיה יעיל יותר, מביך פחות, ויחסוך הרבה אי הבנות, גישושים מיותרים מסביב לעצם העניין, ומתח נפשי שבסופו עלולה לבוא אכזבה.
אמנם , אם את או הוא עוד צעירים ולא בשלים עדיין לנישואים או שעליכם לסיים לימודים, צבא, שירות לאומי וכדו', יש להמנע מקשר כזה כיוון שאתם עלולים להגרר במשך שנים במצב של המתנה ללא אפשרות לממש את הקשר ביניכם בברית עולם מתחת לחופה. מצב זה אינו בריא ויוצר בעיות רבות - הלכתיות, נפשיות ואחרות.
ולכן, אם את עדיין צעירה עלייך להתאזר בסבלנות, להמשיך בעיסוקייך, בלימודים ובבנין אישיותך, וכשיגיע הרגע הנכון אני בטוח שהקב"ה יזמן לך את האיש המתאים (בין אם זה יהיה הבחור הזה ובין אם בחור אחר) שאיתו תקימי בעז"ה את ביתך ותבנו את חייכם יחדיו.
בהצלחה וכל טוב
יוני, חברים מקשיבים

כתבות נוספות