שאלה
שלום,
מכרה ביקשה ממני לשאול בשבילה:
יש לה אח נכה המטופל בידי מטפל פיליפיני. נאמר לה שעל פי ההלכה אסור למטפל, בהיותו גוי, לשבת אל שולחן החג עם המשפחה, לשמוע קידוש וברכות וכו'.
היא מבקשת לדעת - האמנם כך?
תודה
תשובה
לשואלת שלום רב.
אין שום איסור למטפל לשבת ליד השולחן ואף לאכול אתכם. נוכחותו בקידוש ובברכות מותרת. יש להקפיד שלא ימזוג יין.
בברכה
אפי קיציס