שאל את הרב

גוי בשולחן החג

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 29/08/07 12:24 טו באלול התשסז

שאלה

שלום,

מכרה ביקשה ממני לשאול בשבילה:

יש לה אח נכה המטופל בידי מטפל פיליפיני. נאמר לה שעל פי ההלכה אסור למטפל, בהיותו גוי, לשבת אל שולחן החג עם המשפחה, לשמוע קידוש וברכות וכו'.

היא מבקשת לדעת - האמנם כך?

תודה

תשובה

לשואלת שלום רב.
אין שום איסור למטפל לשבת ליד השולחן ואף לאכול אתכם. נוכחותו בקידוש ובברכות מותרת. יש להקפיד שלא ימזוג יין.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות