שאל את הרב

בעיה דחופה - אישות

חדשות כיפה צוות ישיבת קרני שומרון 19/12/05 08:51 יח בכסלו התשסו

שאלה

שלום רב

אינני בטוחה שאני פונה לכתובת הנכונה והשאלה שלי מאוד מביכה אך אין לי לאן לפנות. אני בחורה חילונית אך שומרת מסורת (כשרות ומועדים).אני חושבת שעשיתי מעשה רע וכעת אני נענשת.אני בת 26, הייתי נשואה 6 שנים לא מאושרים אך (לא הסתדרנו בינינו ובנוסף לכך בעלי אינו יכול להביא ילדים בגלל בעיה רפואית) אך תמיד הייתי נאמנה לו.החלטנו להיפרד, וכעת אנו בתהליך גירושין. לאחר שהחלטנו להיפרד היו לי יחסים אינטימיים עם גבר נשוי עם ילדים, וקוויתי שהוא יעזוב את אישתו בשבילי - אני מאוד מתחרטת על כל הסיפור הזה כי זו הייתה טעות. כעת יש לי בן זוג חדש ואנו מעוניינים להקים משפחה לאחר שתהליך גירושין יגיע לסופו. אך מאז שהתחילו יחסים עם בן זוגי - אני סובלת מבעיה קשה - כאבים עזים באת קיום יחסי מין עד כדי מניעתם. נבדקתי אצל רופאים רבים, לא נמצאה שום בעיה רפואית, פשוט כאבים נוראים ,רגישות ונפיחות לאחר מכן (סליחה על התיאור המפורט, אני פשוט לא יודעת לאן עוד לפנות). הבעיה לא ניתנת לריפוי (כי לא מוצאים שום דבר חוץ מכאבים שמלווים אותי ימים שלמים גם לאחר מכן) והמצב נהיה גרוע מיום ליום ולכן חשבתי שאולי זה עונש משמיים. אני פוחדת שלעולם לא אוכל יותר להקים משפחה. טעיתי, אבל מה עליי לעשות? תעזרו לי בבקשה, אני על סף יאוש.

תשובה

שלום לך.
תחילה ברצוני לומר לך שאני מצטער בצערך. הרבה מאוד כאב ניבט מבין השורות.
כתבת שאת חושבת שאולי זה עונש משמים. כך באמת אמרו חכמינו: אם רואה אדם שיסורים באים עליו יפשפש במעשיו ויעשה תשובה. השאלה היא אם זה אכן עונש משמים, עונש על מה?
מתוך תשובתך נראה שאת מתחרטת מאוד על יחסייך עם גבר נשוי, מערכת יחסים שקדמה ליחסייך עם 'בן זוגך' הנוכחי. זה נראה לך שיתוף פעולה עם רמאי ופגיעה באשתו וילדיו.
זהו אכן עוון חמור, אולם, דעי לך שלפי התורה בה אנו מאמינים חמור יותר עצם קיום היחסים שלך איתו קודם השלמת הגירושין מבעלך. לפי התורה כל עוד לא קיבלת מבעלך גט כשר את נחשבת ל'אשת איש' ואסור לך לקיים כל יחסים, מכל סוג שהוא (לא רק יחסי מין), עם גבר אחר.
משמעות הדבר שיחסייך עם 'בן זוגך' הנוכחי אסורים ובעיתיים לא פחות אף על פי שהוא לא נשוי.
אני מתאר לי כמה קשה לך לשמוע דברים אלו. את בוודאי בטוחה שהנה סוף סוף מצאת בחור שמתאים לך. אבל המסקנה שיוצאת מדברי היא שלפי התורה עלייך להפסיק את הקשר עם הבחור הנוכחי לאלתר.
יתר על כן: גם לאחר שתהליך הגירושין יגיע לסופו, לפי ההלכה, אסור לך להתחתן עם בחור זה הואיל וקיימת איתו יחסי מין קודם גירושייך. אני מצטער על הדברים הקשים אך אין מנוס מלאומרם.
ברצוני להדגיש שאין בדברי הבטחה שאם אכן תתגברי ותנתקי את הקשר שלך עם הבחור הנוכחי הבעיה תיפתר. יתכן מאוד שהבעיה תיפתר רק לאחר מאמצים רבים נוספים מעבר למה שכבר עשית עד היום.
אבל אנחנו לא חוזרים בתשובה רק בגלל שמשהו כואב לנו. תשובה עושים משום שאנו מאמינים שכך היא הדרך הנכונה וכך ראוי להתנהג.
אדרבה, אם תקבלי כאבים אלו מתוך הסתכלות שהם באו בשל המעשים שעשית, יהיו כאבים אלו כפרה שלמה וראויה לחטא זה.
אך החשוב מכל הוא אל יאוש!!! כך אמרו חכמים "הבא להטהר מסייעין בידו". אני בטוח שאם רק תהיי מוכנה לנהוג כך על אף הקושי הגדול הכרוך בדבר מן השמים יסייעו בידך.
השלימי מהר ככל האפשר את הליך הגירושין מבעלך. אני מתאר לעצמי שהדבר לא פשוט כל כך ובוודאי דורש מאמצים רבים. אבל זהו הדבר שמעכב בעדך מלבנות תא משפחתי יציב וחם כמו שאת כל כך רוצה.
לאחר שהליך זה יסתיים תוכלי להתמסר לחיפוש בן זוג מתאים וראוי לבניית חיים חדשים מאושרים יותר ובריאים יותר.
ויהי רצון שהקב"ה ישקיף משמים וישלח לך ברכה והצלחה בכל אשר תפני.


באשר לבעייתך הרפואית אינני רופא או משהו כזה אבל אני יכול להמליץ לך לפנות למכון פועה. זהו אמנם מכון הלכתי רפואי ולא רפואי אבל בראשו עומד הרב מנחם בורשטיין שיש לו קשרים עם מיטב הרופאים בארץ והוא עצמו מבין לא מעט בבעיות מסוג דומה. הוא אדם חביב מאוד ונעים מאוד.
נסי לפנות אליו דרך האתר שלהם. חפשי בגוגל את השם 'פועה'. באתר יש מקום לשאלות. הפני שם שאלה דווקא אל הרב בורשטיין עצמו ונסי דרך שם ליצור איתו קשר.
נשמח לתגובה: karnei_shomron@intermail.co.il

בברכה צוות המשיבים של ישיבת ההסדר קרני שומרון.

כתבות נוספות