שאל את הרב

בנות חילוניות בבני עקי בא

חדשות כיפה הרב אלעזר אהרנסון 15/04/05 15:48 ו בניסן התשסה

שאלה

שלום!!

אני חניכה בשבט הרא"ה בבני עקיבא ולאחרונה הצטרפה קבוצת בנות לא בדיוק דתיות וכתוצאה מכך השבט הרגיל הפסיק לבוא (בגלל הבנות האלה) ולמרות שאני והשבט הרגיל דיברנו עם המדריכים זה לא עוזר והבנות האלה לא רוצות להתחבר אלינו

אז מה אני עושה לעזוב כמו כול השאר ?

בתודה מראש

תשובה

במצב שבבני עקיבא יש בנות חילוניות, שאינן מושפעות מ'השבט הרגיל' אלא להיפך, הן אלו שמכתיבות את האווירה הכללית, באמת לא כדאי שתשארי.
תשארי רק אם את משפיעה - אם את מצליחה להוביל את האווירה של השבט כולו, כולל הקבוצה החדשה, למצב של התקדמות רוחנית ודתית.
השאלה היא האם ניתן לתקן את המצב. לבני עקיבא חייבת להיות אמירה ברורה של כיוון דתי וחינוכי, וזה צריך להתבטא בפעילות של התנועה והסניף. כשהפעילות היא ברמה ערכית ותורנית, מי שרוצה להתחבר לזה יתחבר, ומי שלא שייך לזה ירגיש שזה לא בשבילו. לכן כל שינוי חייב להיות בשיתוף עם המדריכים.
כיצד מתייחסים לכך המדריכים? אם הם לא רואים בכך שום בעייה - קשה להאמין שניתן לשנות, כי בלעדיהם קשה מאד לשנות את האווירה הכללית של השבט. אם הם רואים בכך בעייה, כדאי לדבר איתם שוב ולשאול אותם מה לדעתם כדאי לעשות, ומה בכוונתם לעשות.
כדאי גם לשתף בבעייה את הקומונרית, ועד ההורים (במקום שיש דבר כזה), ואת אנשי בני עקיבא - רכז המחוז, רכז ההדרכה וכו'.
יש מקומות שבהם בני עקיבא מעדיפה לקרב חילוניים גם אם זה במחיר האווירה בסניף, אך זה כאשר הסניף כולו הוא כזה, ולא במקרה שזה מרחיק את הנוער הדתי-לאומי מהפעילות.
בהצלחה וכל טוב

כתבות נוספות