שאל את הרב

בינו לבינה-איגרת שש

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 05/01/03 15:13 ב בשבט התשסג

שאלה

בס"ד

כבוד הרב חודש טוב

סליחה על הקטנוניות, ואני בטוחה שיש לך המון מה לעשות חוץ מלקרוא את השאלות, מחילה ממך.

יש בעי'ה קטנה, בעצם ענקית, גיברתי בטלפון עם החתן המיועד (בעז"ה) והוא התי'יעץ איתי בקשר להמשך השירות בצבא, הוא מרגיש שליחות ענקית להמשיך את הצבא יותר ממה שהוא צריך(לחתום וויתור על ההסדר ולהשאר בצבא עוד שנתיים וחצי ורק אז לחזור לישיבה)

הוא אמר לי שזאת מלחמת מצווה ושהם עושים המון דברים חשובים ושהוא מרגיש שהוא תורם לעם ישראל עכשיו בצבא יותר ממה שהוא מסוגל לתרום בישיבה, וזה ברור הרי קשה לשבת וללמוד כל היום ובצבא יש לך מטלות ואחריות ואתה מרגיש שאתה תורם ונותן את כולך.

אני מאוד מסכימה איתו, התרומה היא ענקית ועם ישראל זקוק לכמה שיותר, אבל איפה הקשר שלנו נכנס בתמונה העמוסה הזאת?

הוא אמר שהוא יודע שהוא מקשה עלי, ומאכזב אותי הוא מחפש את הדרך הנכונה ולא מוצא. בעז"ה צריכה להיות לו רגילה והוא מתכנן ללכת לישיבה שלו בעז"ה ולהתי'יעץ עם רב, אבל אולי ההסתכלות שלי היא לא נכונה, אולי אני אמורה לוותר על הקשר הזה לתקופה מסוי'ימת על מנת שיוכל לתרום את כולו בלי תחושות לא נעימות כלפי.

אני הרי אמורה לעודד אותו, זאת מלחמת מצווה וכח אדם מאוד חשוב שלא נדבר על קידוש השם שהם עושים שם.

בקיצור אני ממש מתוסבכת אני כבר לא יודעת מה נכון ומה לא, אולי אני בכלל פועלת בצורה אגואיסטית ולא חושבת על כלל ישראל.

דרך אגב- אין פה שום פעולה של התחמקות, הוא לא מחפש תירוצים הוא פשוט רוצה לתת את כולו לעם ישראל מבחינת עשי'ה פיזית לפני שהוא מקדיש את כולו אלי ולמשפחה בעז"ה.

תשובה

שלום לשואלת

קראתי את האיגרת ואל נא תקראי ללבטי חתונה "קטנוניות" אדרבא, הנביא אומר "מי בז ליום קטנות" ואם קטן הוא בעינייך, גדול הוא בעינינו הקמת בית בישראל.
מתורתו של רבי ישמעאל למדנו שרבני ישראל עושים יומם וליל לעסוק בשידוכין ובהקמת בתים בישראל.
אני שמח שהחתן המיועד רוצה להתייעץ עם ראש הישיבה שלו, זה טוב וזה חשוב ואם הוא מרגיש שיש לו שליחות גדולה בתפקידו הצבאי, אדרבה יהי לנו גיבור כיואב בן צרויה ויצליח ה' דרכו אך שוב אני חוזר על הראשונות, אין שום סתירה בין חתונה לבין הצבא, אם הוא בחר בדרך הזאת אתם צריכים להתחתן בעוד כמה חודשים ואי אפשר לעשות כן עוד כמה שנים.
אני חושב שגם ראש הישיבה שלו ידבר על ליבו כדברים האלה כפי שאמרתי לך תני לו להתעסק בעניני החתונה.
אני מוכרח להוסיף לך משהו אישי.
כשקראתי את האיגרת שלך, שאלתי את עצמי מה היה עושה ר' יצחק מברדיצ'ב אם הוא היה קורא כזה מכתב. לדעתי הוא היה פותח את כל ההיכלות בשמים וקורא למלך המשיח ומקריא לו את האיגרת שלך ואומר לו, בא וראה משיח צדקנו איך נערה צדיקה בארץ ישראל מוכנה לוותר על בית רק בשביל גאולת עם ישראל. ואני משוכנע שמשיח צדקנו היושב ברומי וקושר ומתיר תחבושת ושוב תחבושת, אומר "היום אם בקולו תשמעו"
מסרי לחתן היקר (אינני ידוע אם הוא מכיר את האגרות) דרישת שלום חמה אשריו ואשרי חלקו שהוא משרת בצבא ההגנה לישראל בנאמנות תחזקנה ידיו על קידוש ה' שהוא עושה בצבא וה' יתברך יטע בניכם אהבה ואחווה שלום ורעות.
יהי ביתכם כבית פרץ וכרחל וכלאה אשר בנו שתיהן את בית ישראל ועשו חייל באפרתה
מזל טוב ולהתראות בשמחות.

כתבות נוספות