שאל את הרב

אין לי קשר לדת

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 16/01/06 21:05 טז בטבת התשסו

שאלה

שלום רב לרב המשיב .

שאלתי היא כך : אני מגיע מבית דתי ותמיד גדלתי כאדם דתי אך בשנים האחרונות החלה הדרדרות במצבי הרוחני ממש ממש שלפעמים אני שואל את עצמי היכן הק"בה בכל הסיפור הזה וגם לגבי הרבה מצוות כבר אין לי קשר כגון תפילין, תפילה ולימוד וכדומה .

אני שואל את עצמי הרבה שאלות למה עושים כך ולמה צריך לעשות כך ואין לי תשובות אני מוצא שכל מה שעשיתי היה מתוך מציאות שעליה גדלתי ושמימנה הגעתי שזאת המצווה וצריך לעשות אותה .

כרגע אני נורא רוצה לחזור אך נורא קשה לי יש לי הרבה עליות שמלווים בנפילות רבות. וברצוני לדעת מה עלי לעשות בכדי להיות יציב ולחזור לרמה הרוחנית שהיתי וליותר מזה מבלי להכנס למסגרת של ישיבה וכאילו ?

השמח לקבל תשובה וגם מקורות מהחסידות בתודה מראש . h .

תשובה

שלום ורוב ברכות,
בחסד השם נינה לנו מצוות התשובה. תשובה פירושו שאפשר תמיד להתחיל מחדש, לא משנה מה עבר על האדם. יתרה מזו - כאשר מתחילים מחדש ללמוד מהו רצון השם ומשתדלים לעשות את רצונו - החיבור עם השם הוא יותר איכותי ופנימי. אתה עצמך מספר שהקשר שלך עם התורה ונותן התורה היה שיטחי ואם כן יש לך כעת הזדמנות להתחיל מחדש ולהעמיק את הקשר. אני בהחלט חושב שלחסידות בכלל ולחסידות ברסלב בפרט, יש דרכים עמוקות לחבר את האדם אל אלוקים באופן הרבה יותר עמוק ומשמעותי. כמובן שאי אפשר להקיף את החומר הזה על רגל אחת, אבל אתה יכול להיכנס לאתר שלנו ולגלוש שם: www.levhadvarim.com ואני גם אשמח לשלוח לך חומר כתוב ודיסקים לחיזוק אם תכנס לאתר שלנו ותשאיר לי שם את הכתובת שלך בדואר רגיל.
"חיזקו ויאמץ ליבכם כל המייחילים לה'"
ארז

כתבות נוספות