שאל את הרב

איך להתקרב לקב

חדשות כיפה רבני ישיבת הר ברכה 14/12/05 22:29 יג בכסלו התשסו

שאלה

אני ילדה בת 13 וחצי שמאוד אוהבת ומעריצה את הקב"ה אני רוצה לשואל אותכם איך אני יכולה כמה שיותר להתקרב לקב"ה אני מאוד אוהבת אותך ורוצה להיות בת רואיה למך מלכי המלאכים לפעמיים יש לי ירידות ולפעמיים עליות אני יודעת שזה דרכו של העולם והקושי האמיתי זה איך להסתדר עם זה ואני חושבת שהתשובה נמצאת בתוכי ואני צריכה לעבוד על המידות אבל באמת שאני עובדת ותמיד אני נכשלת היום אם הנוער של היום זה קשה ואני לא שוללת חלילה את הנוער אלא שאני חושבת שהטלויזיה אשמה ובבי"ס שלי קשה לי להיות קרובה לקב"ה וזה הדבר הכי חשוב לי בחיים אני כל יום מתפללת לקב"ה שיעזור לי אז איך כדאי לי להתקרב לקב"ה ולנסות לא להיות מושפעת מהחברה כי אצלנו בבי"ס חושבים שאם אני מברכת ברכת המזון או נוטלת ידיים אני צדיקה אבל זה לא נכון כי זה דבר פשוט אז השאלה שלי היאלהתגבר על החברה ואיך להתקרב לקב"ה בתודה מראש דנית רציתי לומר לכם תודה על אוזן קשבת ועל האתר הנפלא שמלמד אותי כל יום מחדש תתברכו וכן ירבו כמותכם והלוואי והיה רק טוב בתודה מראש דנית

תשובה

דנית, שלום וברכה.
משמח לקרוא מכתב של נערה איכפתית, שמחפשת את ה'.
מכתבך עוסק בשאלה קשה, שאלה חברתית: איך להיות חברה של כולם, בלי להיות משוייכת לסוג מסוים של בנות, ומצד שני, כיצד לא להיפגע מהצדדים הפחות טובים שבחברה. דעי לך שגם מבוגרים מתלבטים בשאלות החברתיות הללו. מקום לימודים, מקום עבודה, מקום מגורים - את כל אלה צריך לבחור גם על פי החברה שבהם.
בעיה לא קלה בבתי הספר שלנו היא שהבנות הטובות לא מצליחות לזקוף קומה. כלומר, מתביישות לפעמים בעובדה שהן מקפידות על צניעות, לא רוצות לומר או לשמוע לשון הרע, רוצות להתפלל באמת ועוד. אם הבנות הטובות היו יותר גיבורות, והיו מחזקות אחת את השנייה, אז מנהיגות הכיתה, אלה שכולן רוצות להיות חברות שלהן, היו דווקא הבנות הטובות.
האם ניסית פעם לדבר על בעיה זו עם חברה מהכיתה? אולי כדאי גם לפנות למחנכת, או ליועצת, או למורה שאת קשורה אליה במיוחד - ולשתף אותן בשאלתך. אני בטוח שמי שמכירה אותך מקרוב, תבין אותך היטב, ותדע לראות דרכים לשפר את המצב.
האם משפחתך בקשר עם רב כלשהו? אולי הוא קשור לבית הספר? אולי המנהל?
כדאי מאד לשתף את הסובבים אותך בשאלתך. אני בטוח שחברותייך ומשפחתך אוהבות אותך, וישמחו להקשיב, ולחשוב ביחד על דרכים לעשות את המצב טוב יותר
אני מברך אותך שתזכי למידות טובות ודרך ארץ, ותכבדי את הורייך ומורייך, תהיי אהובה על חברותייך ותצליחי בלימודייך.
בברכה, יגאל, ישיבת הר ברכה.

כתבות נוספות