שאל את הרב

תשובה ושלום בית

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 04/03/21 13:35 כ באדר התשפא

שאלה

קודם כל תודה לעונה.

אני בן 30. נשוי +2

אחד בן שנה השני רק נולד.

אני כבר שנים מתחזק ונחלש מול התאוות שלי. אני היום נמצא במעמד שאני רוצה לחזור בתשובה, לשמור שבת ולחיות חיי הלכה כמה שאפשר.

אני מגיע מבית דתי-מסורתי

אישתי מגיעה מבית חילוני גמור. כשהתחלנו להיפגש דיברנו על העתיד ואמרתי לה מה אני רוצה וחושב וגם היא כמובן.

באותה העת הכל היה יפה וברור. היום אי מוצא את עצמי לבד עם התורה ביד ואישתי שמאוד מתחברת לדת לא מצליחה להעניק לי את המקום להתחזק. יתרה מכך היא "מוותרת" הרבה פעמים מה שגורם לי לתפוס על זה תירוץ ולרדת איתה למטה. אישתי לצערי הרב לא מתפקדת מהבחינה של להחזיק בית, לבשל וכו. 2 ילדים זה המון בשבילה כנראה. אני מרגיש שאני נמצא בצומת דרכים. אישתי שאמורה להיות איתי בדרך גורמת לי ליפול. ואם אני מתרחק ממנה זה גורם לצער רב. שלום בית אין לנו כבר הרבה זמן לצערי. המון חיכוכים וחוסר תקשורת. חוסר הבנה ורצונות שונים.

אני תקוע בין הרצון ללמוד תורה ולהמשיך להתפתח בחיים. לבין לעזור לאישתי לתפקד. הרבה פעמים ברכות ותפילות מתבטלות או נדחות בגלל שאישתי לא עומדת בלחץ של 2 ילדים וניהול משק בית. אני מוצא את עצמי עושה את הכל. גם עובד (עצמאי), גם מנהל את הכלכלה של 2 חשבונות. גם מבשל. גם מנקה. ברוב הזמן. אני קורס מנטלית ופיזית.

אישתי לא עובדת על מנת לגדל את הילדים בבית.

מה עליי לעשות?

אני רוצה לחזור לאבא.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

דבריך מבטאים מצוקה גדולה, אבל אולי כדאי תחילה לפני כל דיון שתרשום לך בפתק את כל המעלות שיש לאשתך, לפי נתוח הדברים שלך, נראה שאתה יכול למצוא גם את כל הנקודות הטובות שיש לאשתך, ואני בטוח שאתה תגיע להכרה על מעלת אשתך.

עם כל זאת עליכם לגשת לרב או יועץ נשואין ששייך לתורה ומצוות, להפגש עמו ולנסות לברר את מערכת היחסים בינכם. אני לא יכול לענות על שאלה זו בגלל מכתב אחד, צריכים לעשות עבודת עומק, כל החלטה בשאלות אלו הן גורליות וצריכות להנתן לאחר שמיעת כל הצדדים. על כן גשו לרב ו/או יועץ שיעזור לכם בעצה נכונה.

בודאי שיש להרבות בתפילה לאבינו שבשמים שירחם עלינו ומגאולת מצרים נבוא לגאולת כל משפחה ומשפחה בישראל.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות