שאל את הרב

איך להצליח להתפלל מהלב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/04/21 23:25 ל בניסן התשפא

שאלה

שלום!

קשה לי ממש להצליח להתפלל מהלב, לכוון ולהתחבר לתפילה.

אני ממש רוצה להצליח כי לפעמים, כשאני מצליחה להתפלל מהלב - זה עשה לי כל כך טוב!!

מה לעשות?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה שיר היקרה!

ראשית תודה רבה שפנית אליך ושיתפת אותנו ברגשי הלב שלך, שומעים מבין המילים את הלב הגדול שלך שרוצה טוב, להרגיש קרובה לה', וזה מרגש מאוד!

אכן אם נודה על האמת, כולנו מחפשים להתחבר, להרגיש קשורים, להבין מה בכלל אנחנו עושים, להבין מה המשמעות של הפעולות שאנחנו פועלים, ובמיוחד – להתרגש ממה שאנחנו עושים!

כשאין את ההבנה ואת החיבור האלו, הפעולות נעשות בתחושת ניתוק ו"בזבוז זמן", עד כדי כך שמחפשים כל דרך כדי להיפטר מהן בהקדם האפשרי...

תחושה זו נכונה לדברים רבים, אך נכונה בייחוד לעבדות התפילה שהיא עבודה יום-יומית שאנו עושים שלוש פעמים ביום, מגיל בר מצוה עד מאה ועשרים.

מצוות התפילה היא מצווה של רגש, של לב, כמו שלימדו אותנו חז"ל על הפסוק "ולעובדו בכל לבבכם", וכשאין את החיבור לרגש בזמן התפילה – אין לנו שום חשק להתפלל.

יחד עם זאת, פעמים רבות למרות שאנחנו לומדים על חשיבות, מעלת והכרחיות התפילה, עדיין כשאנחנו באים לתפילה זה לא מעורר לנו את הלב.

לכן אני ממליץ לך בחום, לנסות להתמקד לפני התפילה במחשבה – מה אני רוצה להשיג מהתפילה הזו? מה אני רוצה להרגיש בתפילה? במה אני רוצה להתמקד בבקשות/בהודאות? איפה אני יכולה להביא את מה שאני מרגישה כעת – במצב הנוכחי – בתוך נוסח התפילה?!

כך התפילה תהיה לא רק קריאת טקסט חיצונית, אלא חיה, רלוונטית ומעוררת את הלב, בעזרת ה'.

בנוסף, אני יכול להמליץ לך בחום על הספר "אור חדש – שערי תפילה", שעוסק בדיוק בשאלה שלך, כיצד ניתן להצליח להתפלל בלב שלם – תמיד? הספר מציף את הרגשות ואת התחושות שעוברים לנו בלב, ונותן כלים ופתרונות מעשיים ורגשיים על מנת להפוך את התפילה לחוויה אמיתית של חיבור לה' יתברך באופן חי ומוחשי. תוכלי לקרוא עליו ולהתרשם בקישור המצורף להלן: https://www.kiryatmoshe.co.il/index2.php?id=12&productId=10&lang=HEB

בהצלחה רבה ובהערכה רבה!

ידידיה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות