שאל את הרב

פטירת אב

חדשות כיפה הרב דוד לוי 08/07/22 13:04 ט בתמוז התשפב

שאלה

שלום וברכה

תודה מראש על הזמן שכבודכם דנים בשאלתי.

בת להורים גרושים עקב אלימות במשפחה. האב התכחש כי אני בתו החל מהולדתי. שני אחי הגדולים גדלו בראשותו ואני נותרתי עם האם. לאחר מספר שנים האב התחתן בשנית ונולד לו בן מאשתו השניה.

לפני מספר שנים עשיתי בדיקת די אן איי בחו"ל עם אחותי הגדולה על מנת להוכיח אותו כי אני בתו וכי התעלמותו ממני כל השנים פגעה בי בצורה נפשית וכלכלית ונבעה רק מיצר נקמנות באימי שעשתה הכל על מנת לברוח ממנו. אימי לא התחתנה או היתה שוב במערכת יחסים עם גבר אחר מעולם.

האב נפטר לפני מספר חודשים.

בנו לא הודיע לי דבר, ואף דאג שהאב יעביר על שמו את כל הרכוש.

שאלתי היא: האם האח לא היה מחוייב להודיע לי על מנת שאוכל להגיע להלוויה ולשבת שבעה?

האם אני על פי ההלכה יכולה לדרוש חלק מן הרכוש של אבי? (דין הלכה, לא מדובר כרגע על משפט)

רוצה לציין כי אני מתגוררת בחו"ל

תודה רבה מראש ושבת שלום

אייל לוי

תשובה

מהשמים תנוחמי,

1. אין חובה להודיע על פטירת קרוב משפחה וכך נהג גם הרב עובדיה יוסף זצ"ל שלא הודיע לאשתו על פטירת אחיה ז"ל.

2. כאשר נודע לך - עליך לשבת או שבעה או שעה אחת וכד' לפי הזמן בו נודע לך.

3. כל זמן שהוא חי - היה עליך לכבד אותו כיון שהוא הביא אותך לעולם ואת נושאת את הגנים שלו.

4. לגבי ירושה - מקובל שהבת גם מקבלת חלק מהירושה.

5. אם הוא נתן בחייו - זו זכותו של כל אדם לעשות ברכושו כל מה שהוא חפץ ואין מה לעשות. לכן אם הוא העביר בחייו את רכושו לבנו - אין מה לעשות.

עצה - תפסיקי לחשוב על כך.

תצייני בכל שנה את יום פטירתו במעשים טובים ותמשיכי את חייך בלעדיו

בבנין ירושלים תנוחמי

דוד לוי

098987548

כתבות נוספות