שאל את הרב

על מה אפשר להתפשר בזווג שני

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 08/01/19 20:53 ב בשבט התשעט

שאלה

שלום

חויתי גירושין כואבים בגלל שבעלי היה בכת ולא הסכים לוותר על הכת למעני ועברתי הרבה השפלות כדי כתיבת ספר שלם .

מצד אחד התרגלתי לחיות בלי בעל מצד שני קשה לי אני מקבלת הצעות שידוכין וכמעט כל הצעה יש בה מעט טוב והרבה לא טוב. אולי אני בררנית אני לא יודעת כי אני מפחדת לפול פעם שניה פעם מציעים לי זקן פעם מציעים לי דברן פעם מציעים לי שתקן ועדיין לא הציעו לי את מה שמגיע לי .

מה עושים מתפשרים? מחכים? כמה לחכות?

תשובה

שלום לך

קשה מאוד לשמוע את הכאב של הכתות ההרסניות הללו ואיני יודע מה עברת אבל אם את אומרת שזה מספיק בשביל לכתוב ספר אני מציע לך לכתוב ולו כדי שאשה אחת נוספת לא תפול ברשתות הללו.

ומכיוון שאני מכיר אישית אנשים שהיו במצב כזה כדאי שאנצל את הבמה הזו כדי להרתיע ולהזהיר התרחקו מכתות. כל מקום שיש לו כללי קבלה אצל המנהיג בשעות לא שעות בתנאים לא תנאים כל מקום שראש הכת מגלגל ראש ועיניים אומר מילה או שתים וראשו בשמים התרחקו מאנשים כאלה .

ואדרבה מי כמוך יודעת מה מחיר הכתות הללו וכמה משפחות נהרסו לכן אדרבה ואדרבה כתבי אני גם מאמין שהרבה אנשים ירצו לקרוא את הספר הזה.

לשאלתך

הרי כבר חז"ל אמרו שאם קשה זווגו של אדם הנה השני קשה יותר ומה גם שלכל צד בדרך כלל יש גם ילדים ונכדים ונכדות והחיבור קשה וסבוך.

חושבני שהרתיעה שלך יש בה כדי לסייג ולדחות הצעות ועל כן הזהרי כשאת דוחה הצעה וכדאי שתשתפי חברה טובה בהתלבטות.

כאשר מציעים לך את ההצעה הבאה ערכי לך רשימה כתובה מה היתרונות ומה החסרונות כי לדברייך עד כה לא הגיעו הצעות שאין בהן חסרון.

ערכי רשימה שניה מה מחיר הבדידות שלך לאחר הצער שלפני ולאחרי הגירושין.

ואז כאשר שני הדברים יהיו זה למול זה שאלי את עצמך מה יותר גרוע או מה יותר טוב.

אם תשקלי בעצמך או גם בעזרת חברה את שני הצדדים ותראי שהדברים שקולים קבעי פגישה תתפללי להשם יתברך שתהא מציאות חן ותתקדמי.

אם מראש החסרונות גוברים חבל על הפגישה ואם את מבולבלת התייעצי עם חברה קרובה.

הרי אי אפשר לעשות טבלה של פשרות כי החיים אינם טבלה ואין כללים הרבי בתפילה ולמיטב זכרוני מרן הגאון הרב מרדכי אליהו זצוק"ל היה מייעץ לאשה לקרוא חמשה פרקי תהילים לפני החלטה כזו ופגישה כזו ויהי רצון שתמצאי את הטוב לך באופן שיהא יותר טוב מלהיות לבד.

ויהי נועם אמן.

כתבות נוספות