שאל את הרב

סגולה ליציקת יסודות

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 08/01/19 20:32 ב בשבט התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

ראיתי שבאתר הרב שלמה בן אליהו הפנה

לספר "קונטרס היחיאלי" של הרב יצחק אלפייא זיע"א ובו יש סדר מיוחד עם התפילות המתאימות והסגולות הבדוקות ליציק יסודות לבניית בית.

עיינתי בספר אך לא מצאתי את הסגולה. האם כבוד הרב יוכל לעזור לי בכך.

תודה רבה.

תשובה

שלום לך .

פעם היה לי את הספר היקר הזה ולצערי אין לי אותו בבית ואיני יכול כרגע לצטט מתוכו אבל נדמה לי שהרב שלמה מתכוין לסדר הנחת אבן הפינה בזמן היציקה ואיני חושב שהוא כותב סגולה רק אפשר שלזה אתה מתכוין.

סדר זה נעשה כך : תוחמים את שטח הבניה של בית או של שכונת בתים בקרשים או חבלים מקיפים את השטח עומדים עשרה עשרה עשרה עשרה אנשים בקצוות השטח ואומרים בו את סדר פטום הקטורת אם אין ארבעים איש יביאו עשרה שיאמרו את הקטורת אומרים פתח אליהו הנביא זכור לטוב ופסוקי הצלחה כמו ויזרע יצחק בארץ ההיא.. ועוד כמה פסוקים .

בעל הבית מכין מיני מזונות ותרגימא לשתיה וברכות ונותן צדקה לעניים .

והתיקון הזה נקרא תיקון היסוד לחינוך הבית את זה עושים בהתחלת הבנין ולאחר שהבית מושלם עושים חנוכת הבית.

ויש ענין לומר רבונו של עולם הריני בונה בית זה כדי שאזכה במצוות מזוזה ומצוות מעקה ונזכה לקיים בו מצוות ושמחות , ולפי רבינו יונה במסכת ברכות כדאי לייחד חדר ללימוד תורה ותאמר בעזרת השם כשתהיה שמחה של מצוה בבית ונתפלל במנין יהא מקום זה מיועד בלי נדר לכך וזהו כל הקובע מקום לתפילתו.

ויש שקונים מזוזה מהודרת לפני הבניה , וראה בפלא יועץ בערך בניין שיש להכין כסף לבניית הבית פי שנים מהחישוב כי תמיד הבניה עולה כפול.

ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום.

כתבות נוספות