שאל את הרב

מה נקרא עיתים לתורה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 02/11/20 13:26 טו בחשון התשפא

שאלה

שלום לכבוד הרב

איך יודעים בוודאות מה נחשב לימוד תורה ?האם כל מאמר ועיתון בבית כנסת וכל הרצאה של רבנים באינטרנט נחשב לימוד תורה? כשמגיעים לבית הדין למעלה בעזר השם יתברך נאמר ששואלים האדם האם קבע עיתים לתורה אז מה נחשב עיתים לתורה ומה לא?

האם חוץ מגמרא שלא יוצאים בידי חובה בקריאתה כי חייב להבין את הסוגיות יש עוד משהו שלא יוצאים בחובה מקריאתו?האם גריסה של קונטרסים של ההספר הזוהר בארמית נחשב לימוד ? האם קריאת פסוקים ספורים בתנך יכולים לצאת מידי חובה לימים שאין זמן ללמוד יותר?

מקווה שהשאלה מובנת ולא חופרת

שנזכה להגדיל תורה ולהאדיר

תשובה

ב"ה

ברכה ושלום.

הכל שאלה של היכן המחשבה שלך נמצאת ולהיכן אתה מכוון את הלב שלך.

כל פסוק וכל שמיעה של פסוק או דבר תורה ואפילו מילה של קודש יש בה עוצמה גדולה ואור אלוהי עצום!! מילה אחת של תורה או תהילים או מחשבה טובה או לימוד זכות או המנעות מעבירה יכולה לשנות באותו רגע את כל גורל העולם כולו!! ולהכריעו לכף זכות.

אני מעתיק לך את דבריו של הנשר הגדול ביד החזקה בהלכות דעות:

"צריך האדם שיכוון לבו וכל מעשיו כולם לידע את השם ברוך הוא בלבד ויהיה שבתו וקומו ודבורו הכל לעומת זה הדבר .................

.........ישים על לבו שיהא גופו שלם וחזק כדי שתהיה נפשו ישרה לדעת את ה' שאי אפשר שיבין וישתכל בחכמות והוא רעב וחולה או אחד מאיבריו כואב וישים על לבו שיהיה לו בן אולי יהיה חכם וגדול בישראל נמצא המהלך בדרך זו כל ימיו עובד את ה' תמיד אפילו בשעה שנושא ונותן ואפילו בשעה שבועל מפני שמחשבתו בכל כדי שימצא צרכיו עד שיהיה גופו שלם לעבוד את ה' ואפילו בשעה שהוא ישן אם ישן לדעת כדי שתנוח דעתו עליו וינוח גופו כדי שלא יחלה ולא יוכל לעבוד את ה' והוא חולה נמצאת שינה שלו עבודה למקום ברוך הוא ועל ענין זה צוו חכמים ואמרו וכל מעשיך יהיו לשם שמים והוא שאמר שלמה בחכמתו בכל דרכיך דעהו והוא יישר אורחותיך."

ויש כמובן את הפוטנציאל שלך שצריך לבוא לידי מימוש שאם אתה מוכשר ללמוד סוגיא לעומק אז תעסוק בזה כעיקר ואם אתה מוכשר יותר ללמוד תנ"ך אז תעסוק בזה כעיקר ואם אתה מוכשר לקרוא מזמור תהילים אז תעסוק בזה כעיקר הכל לפי מה שאתה ולפי הכשרונות לך

וכבר כתב הרב קוק זצ"ל באורות הקודש "בֶּן אָדָם, עֲלֵה לְמַעְלָה עֲלֵה.

כִּי כֹּחַ עַז לְךָ יֵשׁ לְךָ כַּנְפֵי רוּחַ, כַּנְפֵי נְשָׁרִים אַבִּירִים.

אַל תְּכַחֵשׁ בָּם פֶּן יְכָחַשׁוּ לְךָ.

דּרושׁ אוֹתָם – וְיִמָּצְאוּ לְךָ מִיָד ,

בהצלחה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות